بهره برداری از طرح های پتروشیمی در هفته دفاع مقدس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه طرح های ویژه هفته دولت در هفته دفاع مقدس بهره برداری می شود، گفت: با توجه به اینکه هفته دولت با اجلاس جنبش عدم تعهد همزمان بود ، بهره برداری این…

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزی خبر، عبدالحسین بیات افزود: واحد هیدروژنیزاسیون در تبریز، طرح پیش تصفیه آب و تصفیه آب در پتروشیمی فجر ماهشهر آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه خط ۱ طرح پتروشیمی کاویان در هفته دفاع مقدس افتتاح می شود و خط دوم آن هم تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این طرح پتروشیمی با توان تولید ۲ میلیون تن بزرگترین تولیدکننده اتیلن در منطقه محسوب می شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فاز اول خط اتیلن غرب به عنوان یکی دیگر از طرح هایی یاد کرد که امسال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این طرح از لحاظ طول خط، میزان سرمایه گذاری و میزان دِبی انتقال در دنیا بی نظیر است، افزود: طول این خط۲۴۵۰ کیلومتر و  ظرفیت انتقال اتیلن آن هم ۳،۵ میلیون تن در سال است.

بیات گفت: در حوزه پتروشیمی برای برنامه پنجم توسعه ۷۳ طرح داریم که برای اجرایی شدن انها ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی این طرح ها در سال های مختلف باید اجرا شود و با اجرای کامل این طرح ها ۶۶ میلیون تن ظرفیت جدید ایجاد خواهد شد.

بیات با اشاره به اینکه ۱۹ طرح مهم از این طرح ها با نام مهرماندگار باید تا پایان دوره ریاست جمهوری دهم به پایان برسد، افزود: طرح توسعه بوتن (۱) پتروشیمی جم، زنجیره کلرال کالی و تولید پی وی سی در پتروشیمی اروند، اسکله مایعات صادراتی در ماهشهر و نیز طرح تفکیک هوا و نیتروژن پتروشیمی مارون که تاکنون بهره برداری شده از این طرح ها است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.