۶۲ اثر گرافیک و ۷۰ اثر نقاشی به نمایشگاه جشنواره بسم الله راه یافت

‘محمد رضا کمره ای ‘ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:از میان ۴ هزار۸۷۵ اثر ارسالی در سه بخش گرافیک، عکس و نقاشی هیات داوران متشکل از هنرمندان برجسته این سه رشته،۱۳۲ اثر برای عرضه در نمایشگاه انتخاب شده است.

به گفته مدیرموسسه مکعب هنر،این تعداد اثر از هنرمندان ایرانی و ۷ کشورجهان شامل امارات متحده عربی،افغانستان،بنگلادش،پاکستان، تونس،کانادا و مالزی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد:از ۴ هزار و ۸۷۵ اثر ارسالی به جشنواره،یک هزار ۲۵۰ اثر مربوط به بخش عکاسی از معماری اسلامی بود که هیات داوران متشکل از ‘جمشید بایرامی’،’یدالله صمدیان’ و ‘نادر داوودی’ به دلیل نا همگون بودن آثار ارسالی با موضوع جشنواره ،هیچ اثری را شایسته راه یابی به بخش نهایی جشنواره ندانستند.

مدیراکسپوی قرآنی یادآورشد:هیات داوران بخش عکاسی امیدوارند که با انتخاب موضوع مستند’بناهای اسلامی و انسان’ برای جشنواره دهم ،آثار مرتبط و ارزشمند از سوی هنرمندان تهیه شود و شاهد نمایشگاهی از بهترین های این رشته هنری باشیم.

وی افزود: بیشترین آثار ارسالی از هنرمندان ایرانی مربوط به استان های تهران، اصفهان،خراسان‌رضوی و آذربایجان شرقی است.

رییس جشنواره بسم الله گفت:داوری آثار در دوبخش گرافیک و نقاشی را اساتید و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ هنر، هنرهای ‌زیبا و تربیت‌مدرس شامل ‘کامران افشارمهاجر’،’مصطفی اوجی’ و ‘مهرداد کشتی‌آرا’ انجام داده اند.

کمره ای یادآورشد:تناسب رابطه بصری و معنایی بین موضوع و آثار ارسالی نهمین دوره جشنواره بسم الله مهمترین معیار بررسی این رقابت هنری بوده است.

نهمین جشنواره بین‌المللی بسم الله، امسال دربرج میلاد تهران و فرهنگسرای نیاوران و همچنین در کشورهای مالزی، دوبی و بنگلادش برپا خواهد شد.علاوه براین جزیره ابوموسی هم میزبان آثار برتر نمایشگاهی این رقابت هنری به صورت همزمان خواهد بود.

افتتاحیه این نمایشگاه ۱۳ مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران و ۲۴ مرداد ۹۱ در برج میلاد خواهد بود.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۴۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.