آغاز بازرسی‌های “مبحث ۱۹” “ساختمان” از هفته آینده

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: طرح بازرسی از اجرای مبحث ۱۹ ساختمان‌ها هفته آینده به صورت رسمی آغاز می‌شود.

 رضا حیدریون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، با اشاره به اینکه طرح بازرسی از اجرای مبحث ۱۹ ساختمان‌ها اجرایی شده است گفت: کنترل مصرف انرژی و رعایت مبحث ۱۹ به صورت پایلوت از ابتدای این هفته توسط بازرسان نظام مهندسی اجرایی شده است.  
وی ادامه داد: اولین بازرسی‌های رعایت مبحث ۱۹ در منطقه ۵ استان تهران انجام شده است.  

حیدریون در ادامه اظهار داشت: آغاز رسمی اجرای بازرسی رعایت مبحث ۱۹ و کنترل مصرف انرژی از هفته آینده در بعضی از مناطق در استان تهران اجرا می‌شود.  

معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون مبحث ۱۹ تنها به دو جداره کردن شیشه‌ها مربوط می‌شد گفت: با انجام این طرح میزان مصرف انرژی در ساختمان‌ها به شدت کاهش می‌یابد.  

وی در ادامه تصریح کرد: صرفه جویی مصرف انرژی با عایق بندی‌های ساختمان‌ها در دستور کار قرار گرفته و همین امر سبب افزایش حرارت ساختمان‌ها و مانع از هدررفت انرژی می‌شود.  

حیدریون در ادامه توضیح داد: عایق بندی دیوار‌ها و پنجره‌ها و سقف خانه‌ها توسط وزارت نفت، سازمان مهندسی ساختمان‌ها پیگیری می‌شوند.  

وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت برای انجام این طرح اعلام آمادگی کرده و به زودی این طرح در تمامی مناطق استان تهران اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.