آمریکا و انگلیس ترکیه را برای حمله به سوریه فریب می دهند

فعال آمریکایی تصریح کرد آمریکا و انگلیس می کوشند ترکیه را برای حمله به سوریه فریب بدهند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی،
 دکتر” رندی شورت” مدیر موسسه موسوم به صلح و کرامت انسانی و حقوق بشر در واشنگتن گفت:« شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا بیانیه ای درباره سوریه منتشر کرد که جالب توجه است و ما را به یاد لیبی می اندازد. چگونه شورای امنیت سازمان ملل متحد که درکنترل گروهی از کشورهای خواهان جنگ برضد سوریه است می تواند چگونه برای جنگ با سوریه زمینه سازی کند. شورای امنیت هرگز هیچ سخنی درباره اقدامات تروریستی مطرح نکرده  که در سوریه رخ داده است. چرا شورای امنیت درباره اقدامات ترکیه در سوریه چیزی نمی گوید. آمریکا و قطر و عربستان سعودی از طریق مرزهای ترکیه با سوریه ، شبه نظامیان را وارد خاک سوریه می کنند. هیچ توجیهی برای اینگونه اقدامات وجود ندارد. شورای امنیت به گونه ای تلاش می کند که در آینده درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه مطرح شود یعنی همان کاری که درباره لیبی انجام شد.»
رندی شورت در ادامه با مقایسه اوضاع لیبی و سوریه افزود:« اگر ترکیه بخواهد برضد سوریه وارد اقدام نظامی شود بی تردید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز وارد عمل خواهد شد. باید توجه داشت که ترکیه نیز یکی از اعضای ناتو است. ترکیه سگ ناتو در آسیای میانه است. ناتو سالها تلاش کرده است که ترکیه را شبیه خودش کند و از کشورهای منطقه خاورمیانه دور کند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در تلاش هستند رجب طیب اردوغان را فریب بدهند و به حمله به سوریه ترغیب کنند و بگویند اگر وی این کار را انجام بدهد به قدرت برتر منطقه تبدیل خواهد شد. این درحالی  است که حمله ترکیه به سوریه فقط سبب ویرانی می شود و مشکلاتی را در داخل ترکیه نیز بوجود خواهد آورد. درواقع حمله به سوریه سبب نابودی خود ترکیه خواهد شد. »
وی گفت:«حمله ترکیه به سوریه برای کشورهای اروپایی نیز مشکلاتی بوجود خواهد آورد بویژه در شرایطی که این کشورها با مشکلات اقتصادی و مالی جدی مواجه هستند. با حمله ترکیه به سوریه، سیل آوارگان از سوریه به سمت کشورهای اروپایی سرازیر خواهند شد. اگر ترکیه به سوریه حمله کند دستاورد همه پیشرفتهای اقتصادی را از دست خواهد داد که در سالهای گذشته به دست آورده است و کوشیده است در مسیر این تلاشها از نظام حکومتی گذشته به نظام پارلمانی تبدیل شود. »


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.