اجساد ۵۲۰ قربانی نسل کشی مسلمانان بوسنی به خاک سپرده می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، این اجساد که در واقع بقایای جنازهای مردان و پسران مسلمانانی است که در ۱۱ جولای ۱۹۹۵ در سربنیتسا به دست صربها کشته شده اند در شهری به خاک سپرده می شوند که نام آن مترداف نسل کشی است.

تابوت های حاوی این اجساد همگی با پرچم سبز رنگ پوشیده شده و در محلی که برای یادبود قربانیان درنظر گرفته شده نگهداری می شود و قبرهایی که این تابوت ها باید در آن قرار بگیرند نیز آماده شده است.

پیش بینی می شود که در مراسم خاک سپاری قربانیان نسل کشی مسلمانان، ده ها هزار نفر شرکت کنند از همین رو تعداد زیادی آمبولانس به محل اعزام شده تا در صورت بروز مشکل از آنها استفاده شود.

دو زن مسلمانان در کنار اجساد قربانیان نسل کشی مسلمانان سربنیتسا

بقایای اجساد این ۵۲۰ قربانی، در گورهای دسته جمعی در شرق بوسنی پیدا شده و احتمال وجود گورههای دسته جمعی دیگر نیز در این شهر وجود دارد. هویت این اجساد از طریق آزمایش دی ان ای ( DNA ) مشخص شده است.

تا کنون جسد ۵ هزار قربانی مسلمان جنگ بوسنی از طریق آزمایش  DNA شناسایی و در محل مخصوص قربانیان جنگ به خاک سپرده شده اند. 

سربنیتسا در زمان جنگ بوسی شهری بود که در محافظت سازمان ملل قرار داشت اما توسط صربها اشغال شد و نیروهای صرب به فرماندهی “راتکو ملادیچ ” که بعدها به قصاب بوسنی معروف شد، در ابتدا مردان و کودکان پسر را از زنها جدا کرده و فقط در طول ۵ روز در حدود هشت هزار مرد و پسر مسلمان را به شهادت رساندند.  

در آن زمان نیروهای هلندی به عنوان نیروهای سازمان ملل در شهر حضور داشتند اما اقدامی برای جلوگیری از این نسل کشی انجام ندادند.

ملادیچ در سال گذشته در صربستان بازداشت شد و محاکمه وی در دادگاه بین المللی لاهه در حال جریان است. ۱۱ اتهام به قصاب بوسنی از جمله نسل کشی در جنگی که ۱۰۰ هزار قربانی دربر داشته وارد شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.