افراد خوش‌بین کمتر در معرض “خطر مرگ و میر” قرار دارند

فروردین ۱۴۰۳

مطالعات نشان می‌دهند اشخاص خوش بین و بیمارانی که به زندگی و شرایط خود نگاه مثبتی دارند،‌ کمتر از اشخاص بدبین و منفی‌نگر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌ها و نارسایی‌ها به ویژه بیماری‌های مزمن قرار دارند.

حشمت‌الله نادری ورانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:‌ داشتن نگاه مثبت به زندگی و خوشبینی به واقعیت‌ها و اتفاقات اطرافمان،‌ خصلتی مهم است که اثرات روحی-روانی و جسمی مفیدی برای انسان دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبین بودن بر سلامت بدن و حتی کاهش عوارض بسیاری از نارسایی‌ها و بیماری‌ها تأثیر دارد،‌ تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهند اشخاص خوش‌بین و بیمارانی که به زندگی و شرایط خود نگاه مثبتی دارند،‌ کمتر از اشخاص بدبین و منفی‌نگر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌ها و نارسایی‌ها به ویژه بیماری‌های مزمن قراردارند.

نادری گفت:‌با توجه به نتایچ پژوهشی که اخیرا صورت گرفته است، بیماران دچار عارضه قلبی و عروقی که به زندگی خود نگاه مثبتی دارند،  حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر قرار دارند.

وی یادآورشد، برطبق نتایج این پژوهش،‌ بیماران سرطانی که نگاه مثبتی به زندگی خود دارند نیز حدود ۲۰ درصد کمتر در معرض مرگ‌ و میر قراردارند.

نادری افزود: نگاه مناسب بیمار به بیماریش، علاوه بر افزایش توانمندی برای بازگشت به زندگی طبیعی،  سلامتی بیمار در طولانی مدت را نیز تاحد زیادی ارتقا داده و امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.