بازداشت عطاردی به حصر خانگی تبدیل شد

۲۲م آذر ،

رئیس دانشگاه شریف با اشاره به وضعیت مجتبی عطاردی گفت: با پیگیری‌های خود توانستیم بازداشت وی را به حصر خانگی تبدیل کنیم، چرا که زندانی که در ابتدا عطاردی در آن به سر می‌برد، محیط نامناسبی داشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، رضا روستا آزاد رئیس در سالگرد حصر مجتبی عطاردی (از استادان دانشگاه شریف) به تشریح وضعیت او و پیگیری‌ها برای آزادی‌اش اشاره کرد و افزود: از طریق NGOها و سازمان‌های مردم‌نهاد، در حال پیگیری وضعیت عطاردی بوده‌ایم، اما تنها نتیجه‌ای که این پیگیری‌ها داشته آن بوده است که تنها توانسته‌ایم بازداشت وی را به حصر خانگی تبدیل کنیم چرا که زندانی که در ابتدا عطاردی در آن به سر می‌برد، محیط نامناسبی داشت.

وی با انتقاد از فقدان حقوق بشر در آمریکا گفت: این فضای کشوری است که مدعی حقوق بشر و آزادی بیان است و انسان‌های آزاد را به جرم‌های واهی به وسیله پروازهای مخفی، زندانی کرده و این وضعیتی که برای عطاردی پیش آمده است نیز از این دسته است.

وی با اشاره به شخصیت برجسته و تاثیر گذار عطاردی خاطرنشان کرد: وی از جمله کسانی است که توسط مدعیان حقوق بشر دستگیر شده و این مدعیان پاسخگوی صدمات وارد شده به اینگونه اشخاص نیستند.

وی با اشاره به سخنان همسر شهید شهریاری در اجلاس اساتید مسلمان و بیداری اسلامی در رابطه با جراحات وارده به این همسر شهید گفت: این امر نشانگر عملکرد ناقص آنان در زمینه حقوق بشر است که خلاف ادعای آنان در باب آزادی و حقوق بشر بارها به اثبات رسیده است.

گفتنی در این جلسه، بیانیه کمپین حمایت از حقوق ایرانیان خارج از کشور توسط محمدرضا روستا آزاد رئیس دانشگاه شریف به امضا رسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.