بیدمشک گیاهی دارویی برای تسکین دردهای عصبی

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

وی با اشاره به مزایای بیدمشک در کم خونی اظهار کرد: عَرَق بیدمشک در برطرف کردن کم خونی، ناراحتی‌های قلبی و تسکین اعصاب کاربرد دارد.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: جوشانده‌ی گل بیدمشک همراه با شکر، ناراحتی‌های عصبی، افسردگی، دردهای عصبی و روماتیسمی را بهبود می‌بخشد.

«اصغر نقشی» در گفت‌وگویی، افزود: شاخه‌ میوه‌دار بیدمشک ارزش دارویی دارد.

وی گفت: این گیاه دارویی دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و اشتها را افزایش می‌دهد جوشانده‌ برگ یا پوست درخت بیدمشک سبب دفع انگل‌ها و کِرم‌های معده و روده می‌شود.

نقشی با اشاره به تاثیرگذاری بیدمشک در میزان قند خون گفت: مصرف عَرَق بید مشک بدون مواد شیرین‌کننده به میزان قابل توجهی قند خون را کاهش می‌دهد.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: بیدمشک تقویت‌کننده‌ دستگاه عصبی است و جوشانده‌ برگ آن با عسل اعصاب را آرام می‌کند.

وی با اشاره به مزایای بیدمشک در کم خونی اظهار کرد: عَرَق بیدمشک در برطرف کردن کم خونی، ناراحتی‌های قلبی و تسکین اعصاب کاربرد دارد.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیدمشک را در برطرف کردن درد تاثیرگذار دانست و افزود: عَرَق بیدمشک با داشتن ترکیباتی چون تانن، سالیسین، ژرانیون و مقدار کمی اسید استیک به عنوان داروی موثر در تقویت قلب، آرام بخش و برطرف‌کننده‌ی درد و خستگی شهرت یافته است.

نقشی یادآور شد: عَرَق بیدمشک با خاصیت تب‌بری سبب کاهش تب و دمای بدن می‌شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.