تجلیل از مفسر آثار قرآنی در اختتامیه طرح ‘ضیافت اندیشه استادان’

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مراسم اختتامیه طرح آموزشی – فرهنگی ‘ضیافت اندیشه استادان’ در دانشگاه صنایع غذایی شهید بهشتی و با حضور رییس این دانشگاه و جمعی از اساتید برگزار شد.

استاد ‘ابوالفضل بهرام پور’ متولد ۱۳۲۰ شمسی در شهر زنجان است و کارشناسی ارشد ادبیات و علوم قرآنی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران دارد.

وی که مدرس روش ترجمه و تفسیر در دانشگاه های کشور است، تاسیس دفتر ترجمه و تفسیر دارالقرآن و سازمان تبلیغات اسلامی تهران را نیز در پرونده کاری خود دارد.

استاد بهرام پور از قرآن پژوهان کوشای معاصر است که از سال های پیش از انقلاب در تالیف کتب درسی با شهید آیت‌الله محمد حسین بهشتی و شهید باهنر در زمینه مسایل قرآنی و دینی همکاری داشته‌ است.

همچنین محمد اسماعیل صائنی و عزالدین زنجانی از اساتید برجسته بهرام پور بوده‌اند.

سلسله تفسیرهای تک سوره‌ای آموزشی کم حجم از جمله سوره محمد، سوره فتح، سوره حجرات، سوره ‘ق’، سوره ابراهیم، سوره ملک، سوره جمعه، سوره منافقون و سوره حجر از جمله آثار وی است.

همچنین ‘تفسیر یک جلدی مبین’، ‘تفسیر ۳۰ جلدی نسیم حیات’، ‘تفسیر ۸ جلدی نسیم حیات’ ،’ترجمه قرآن با واژگان’ و ‘حق با کیست؟’ که مناظره مذاهب اسلامی با وهابیت است، از دیگر آثار استاد ابوالفضل بهرام پور در حوزه قرآنی است.

اجتمام ** ۱۳۷۹ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۱۹۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.