تحلیلگران روس:اقدامات تروریستی مخالفان سوری نشانه آماده نبودن آنها برای گفتگوست

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۷/۲۰
۰۰:۲۴:۲۷٫۰۵
دو تحلیلگر روس تاکید کردند اقدامات تروریستی در شهرهای سوریه ثابت می کند مخالفان افراطی در این کشور گفتگو را نمی پذیرند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، این دو کارشناس روس در مسکو تصریح کردند روسیه به موضع خود در مورد دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه از طریق گفتگوی ملی فراگیر به دور از دخالتهای خارجی پایبند است.
الکساندر کوزینتسوف استاد دانشگاه دولتی مسکو گفت: «موج انفجارهای تروریستی در شهرهای سوریه نشان می دهد که مخالفان افراطی آمادگی مشارکت در گفتگوهای ملی به منظور حل بحران در این کشور به شیوه مسالمت آمیز را ندارند. این انفجارها همچنین نشانه ضعف سیاسی مخالفان افراطی در سوریه و تصمیم آنها برای ادامه اقدامات تروریستی است. آنها در واقع به دنبال اجرای طرحهایی هستند که بعضی کشورها مانند قطر، عربستان و ترکیه درباره تغییر نظام سوریه به زور از آنها خواسته اند. تشدید اقدامات ترکیه علیه سوریه شاید زمینه سازی برای دخالت نظامی این کشور در سوریه باشد. این اقدام به نفع آنکارا نخواهد بود، زیرا بسیاری از برگه های خود را با این اقدام در منطقه از دست خواهد داد و جامعه ترکیه هم در داخل این کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بخش زیادی از مردم ترکیه مخالف اقدامات دولت اردوغان هستند.»
سرگئی ساورونوف تحلیلگر مسایل راهبردی در مسکو هم تصریح کرد: «حوادث اخیر در مرز سوریه با ترکیه اقدامات تحریک آمیزی از سوی بعضی طرفهاست. این طرفها می خواهند اوضاع این منطقه را به هم بریزند. هدف این اقدامات به راه انداختن درگیری مسلحانه بین دو کشور است که می تواند به جنگ بین ترکیه و سوریه تبدیل شود. در این صورت ناتو بهانه ای برای دخالت علیه سوریه به دست خواهد آورد. بنابراین هدف از این اقدامات تحریک آمیز مقدمه سازی برای تجاوز خارجی به سوریه است. روسیه بر موضع خود در مورد دستیابی به راه حل سیاسی در بحران سوریه تاکید دارد. همه طرفها در سوریه باید بدون پیش شرط پای میز مذاکره بنشینند تا به راه حلی برای بحران به دور از دخالتهای خارجی دست پیدا کنند.»
۰۰:۲۵:۵۲٫۱۸


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.