توقف در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به نفع تولید است

با توجه به شرایط خاص موجود در بخش تولید، تعویق هرچه بیشتر در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

محمدحسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: توافقات نمایندگان مجلس برای توقف در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اقدام بسیار مفیدی در جهت حمایت از بخش تولید و تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به شرایط خاص بین المللی، نوسانات نرخ ارز و مشکلات تأمین و واردات نهاده های تولید تأکید کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیازمند اقدامات کارشناسانه متناسب با شرایط فعلی کشور است و اجرای زودهنگام آن غیر معقولانه است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در شرایط فعلی دستیابی به تعادل کوتاه مدت امکان پذیر نیست اضافه کرد: دستیابی به ثبات اقتصادی و آرامش فکری در سطح ملی و نیز در سطح مدیران و تصمیم گیران لازمه ای برای بررسی و بازبینی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها است.

فاتحی اظهار داشت: اجرای غیر کارشناسانه و نابهنگام فاز دوم هدفمندی یارانه ها موجب می شود متغیرهای اقتصادی دچار نوساناتی غیرقابل جبران شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای موفقیت آمیز فاز دوم هدفمندی یارانه ها با در نظر گرفتن ملاحظاتی مانند سطح قیمت ها، توانایی دولت، ثبات متغیرهای اساسی مانند نرخ ارز، اشتغال و بیکاری قابل بحث و بررسی خواهد بود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.