حفاری در مسیر قناتها منشاء نشست خیابان مولوی

حفاری در مسیر قناتها منشاء نشست خیابان مولوی

عصرخودرو : مدیر دفتر مدیریت بحران آب و فاضلاب استان تهران گفت: ایجاد حفره ۱۰ متری در خیابان مولوی نمی توانسته در اثر یک لوله ۳۰۰ میلی متری آب باشد و حفاری مترو در جهت عمود قنات های دلیل این حادثه است.

به نقل از مهر، محمد هادی رحمتی با اشاره به نشست هفته گذشته خیابان مولوی که شرکت مترو در اطلاعیه ای آن را به علت فرسوده بودن لوله های آب منطقه عنوان کرده بود گفت: لوله آب خیابان مولوی قطری معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی متر دارد اما بر اساس اطلاعیه مترو حفره ای که ایجاد شده به طول ۱۰ متر و در عمق ۵ متر است که حداقل در این حفره ۵۰ تا ۱۰۰ متر مکعب خاک جا به جا شده است که به گفته مسئولان مترو مشخص نیست این خاک به کجا رفته است.

وی ادامه داد: لوله ای به قطر ۳۰ سانتی متر نمی تواند این میزان خاک  را جا به جا کند و این نشان دهنده آن است که حفاریهای خاک در زیر زمین آثار خود را در روزی زمین به صورت نشست نشان داده است.

رحمتی با اشاره به وجود قناتهایی که دراین منطقه وجود دارد گفت: حفاری هایی که در این منطقه انجام می شود عمود مسیر این قناتهاست که سبب چنین مشکلاتی شده است .

به گفته وی، مسئولان مترو می توانند خاکی که نشست کرده و در در اثر جریان آب به جلو رانده شده است پایین تر از محل نشست ببینند.
 

سه شنبه ۳۱ مرداد   ۱۱:۵۵


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.