دانشگاه‌های آمریکا برای کنترل سلاح در این کشور هم‌پیمان شدند

۲۴م دیماه ،

63-70.jpg

پس از اتفاق مرگبار مدرسه سندی هوک آمریکا که منجر به مرگ ۲۰ دانش‌آموز شد، روسای دانشگاه‌های این کشور خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر در زمینه استفاده از اسلحه شدند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روسای دانشگاه‌های آمریکا طی نامه‌ای خطاب به کنگره خواستار اعمال ممنوعیت در فروش سلاح‌های نیمه اتوماتیک در این کشور شدند.

یکی از کارشناسان تنظیم‌کننده این نامه گفت: اکنون سال‌های سال است که رهبران ما در حال مناظره بر سر مباحث آموزش عالی می باشند، در حالی که قانونگذاران از انجام هر گونه اقدامی برای محافظت از جان هزاران جوان جهت تحقق بخشیدن به رویای ورود به دانشگاه عاجز مانده‌اند.

در این نامه که به امضای ۳۰۰ رییس دانشگاه آمریکا رسیده است، کنت راسای، رییس دانشگاه واشنگتن اندلی در لکسینگ‌تان، تصریح کرد: زمان آن رسیده که در این رابطه تصمیم‌گیری شود و همگی نگرانی خود را از این وضعیت ابراز کنیم. چرا که این یک تصمیم تصادفی و بی هدف نیست بلکه تصمیمی است که مستقیما با امنیت دانشگاه‌های این کشور مرتبط است.

به گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی دیلی نیوز، دانشگاه امرسون کالج در ماساچوست نیز بیانیه‌ای را با مضمون “هم‌پیمان شدن دانشگاه‌های این کشور در کنترل استفاده از اسلحه” با امضای ۲۰۰ استاد دانشگاه منتشر کرد.

انجمن دانشگاه‌های آمریکا که شامل ۶۰ دانشگاه آمریکایی و دو دانشگاه تحقیقاتی کانادایی می‌شود معتقد است زمان آن رسیده تا دولت فدرال قانونی را جهت کاهش خشونت‌های ناشی از استفاده از اسلحه به تصویب برساند یا حداقل نسبت به اصلاح قوانین موجود اقدام کند.

در این بیانیه همچنین عنوان شد قوانین ایالتی باید نسبت به نگهداری سلاح توسط مدیران دانشگاه‌ها و همچنین دانشجویان محدودیت‌های بیشتری اعمال کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.