دموکرات‌های آمریکا به دنبال تصویب قانون ممنوعیت حمل سلاح‌های نیمه‌خودکار

۲۷م آذر ،

یک سناتور آمریکایی با اشاره به این که به زودی طرحی مبنی بر ممنوعیت حمل سلاح در کنگره ارائه خواهد شد، ممنوعیت حمل سلاح‌های نیمه‌خودکار را در این کشور خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دایان فاینستاین، سناتور دموکرات آمریکا اعلام کرد که با آغاز به کار اعضای تازه کنگره از ماه ژانویه ۲۰۲۴، طرحی را تقدیم خواهد کرد که بر اساس آن حمل سلاح‌های نیمه‌خودکار برای شهروندان امریکایی ممنوع می‌شود.

در پی تیراندازی روز جمعه در یکی از دبستان‌های شهر «نیوتاون» ایالت کنتیکت آمریکا که به کشته شدن ۲۶ تن منجر شد، دایان فاینستاین اظهار کرد، طرحی را تقدیم مجلس سنا و مجلس نمایندگان خواهد کرد که در صورت تصویب، حمل سلاح‌های نیمه‌خودکار در آمریکا ممنوع می گردد.

این سناتور ایالت کالیفرنیا همچنین ابراز امیدواری کرد که باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا از این طرح پیشنهادی حمایت کند.

اوباما که چند ساعت پس از واقعه روز جمعه خواستار انجام اقدامات موثر برای مبارزه با جنایات با سلاح‌های گرم شد، بعد از ظهر یکشنبه از نیوتان بازدید کرد.

از سوی دیگر، دن مالوی، فرماندار کانتیکت، گفت که خواهان محدودیت‌های بیشتر در سطح ملی در ارتباط با مالکیت سلاح است.

مایکل بلومبرگ، فرماندار ایالت نیویورک که از هواداران کنترل شدید سلاح است، اوباما را ترغیب کرده است در این زمینه اقدام کند. وی گفت: ما قبلا همه این شعارها را شنیده‌ایم ولی ندیده‌ایم کسی پیشگام شود: چه کاخ سفید، چه کنگره. این وضع باید امروز پایان یابد.

اختلاف‌نظر میان اعضای کنگره در این مورد بیش از پیش دیده می‌شود و برای تصویب قانونی جهت ممنوعیت حمل سلاح اجماع نظر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ضروری خواهد بود.

اعضای تازه کنگره آمریکا که در انتخابات روز ششم نوامبر قبل انتخاب شدند، از روز سوم ژانویه ۲۰۲۴ کار خود را آغاز خواهند کرد.

حمله نیوتان دومین حمله مرگبار در یک محیط آموزشی در آمریکا پس از کشتار دانشگاه «ویرجینیا تک» در سال ۲۰۰۷ است که طی آن ۳۲ تن کشته شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.