دو عکس خاطره‌ انگیز از سازندگان و عروسک‌ های کلاه قرمزی

۸فروردین ۱۳،

باشگاه خبرنگاران جوان: «ایرج طهماسب» فعالیت خود را از عروسک گردانی در فیلم «مدرسه موش ها» آغاز کرده و پس از مدتی، برابر با ۱۰ سال کارگردانی “کلاه قرمزی و پسر خاله ” را از سر گرفت.

 ایرج طهماسب بازیگر، کارگردان، مجری و فیلمنامه نویس در ۱۳۳۸ در تهران متولد شد.

طهماسب فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او همسر مرجان مدرسی ( منشی صحنه) و برادر ناصر طهماسب (مدیر دوبلاژ) است.

طهماسب فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۶۳ با عروسک گردانی در فیلم “مدرسه موش ها” و بازی در فیلم ” آن سوی مه” به کارگردانی “منوچهر عسگری نسب” در سال ۱۳۶۴ آغاز کرد.

او همچنین مجری برنامه ها و مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان نیز بوده است.

ایرج طهماسب فیلم ها و مجموعه هایی چون ” کلاه قرمزی و پسر خاله” در سال ۱۳۷۳، یکی بود یکی نبود در سال ۱۳۷۹ ، ” دختر شیرینی فروش” در سال ۱۳۸۰ ،” کلاه قرمزی و سروناز” در سال ۱۳۸۱ ، “زیر درخت هلو” در سال ۱۳۸۴ و ” کلاه قرمزی و بچه ننه”در سال ۱۳۹۰ را کارگردانی کرده است.

او در فیلم هایی از جمله ” شهر موش ها” در سال ۱۳۶۳،” خط پایان” و ” آن سوی مه” در سال ۱۳۶۴ ، ” مقاومت” و “روزهای انتظار” در سال ۱۳۶۵ ، ” صعود” و ” جهیزیه ای برای رباب” در سال ۱۳۶۶،”روز باشکوه”در سال ۱۳۶۷، ” زیر بام های شهر” و “راز کوکب” در سال ۱۳۶۸،”گربه آوازه خوان “در سال ۱۳۶۹،”کلاه قرمزی و پسر خاله” در سال ۱۳۷۳ ، “عینک دودی” در سال ۱۳۷۸ ،” یکی بود یکی نبود” در سال ۱۳۷۹ ،”دختر شیرینی فروش” در سال ۱۳۸۰، “کلاه قرمزی و سروناز” در سال ۱۳۸۱، ” زیر درخت هلو” در سال ۱۳۸۴، ” رفیق بد” در سال ۱۳۸۶ و “کلاه قرمزی و بچه ننه” در سال ۱۳۹۰ در سمت بازیگر نقش آفرینی کرده است.

او همچنین فیلم های ” اتل متل توتوله” در سال ۱۳۷۰، کلاه قرمزی و پسر خاله در سال ۱۳۷۳، یکی بود یکی نبود در سال ۱۳۷۹ ، دختر شیرینی فروش در سال ۱۳۸۰، کلاه قرمزی و سروناز ۱۳۸۱، دختر ایرونی در سال ۱۳۸۱، خوابگاه دختران در سال ۱۳۸۳، زیر درخت هلو ۱۳۸۴ ، ” رفیق بد” در سال ۱۳۸۶ و کلاه قرمزی و بچه ننه در سال ۱۳۹۰ به نگارش آورده است.

طهماسب در مجموعه های تلویزیونی زیادی بعنوان صدای پیشه عروسک،بازیگر، نویسنده،مجری حضور داشته است که می توان به مسابقه تلویزیونی هتل پرستاره ،مدرسه موش ها و خونه مادر بزرگه،صندوق پست (اولین حضور کلاه قرمزی) در دهه ۱۳۷۰ بعنوان مجری،کلاه قرمزی ۲ به عنوان مجری در سال ۱۳۸۱،کلاه قرمزی ۸۸ ،کلاه قرمزی ۹۰ به عنوان بازیگر نویسنده و صدای عروسک اشاره کرد.

طهماسب در سال ۱۳۷۹ کاندیدای بهترین فیلم نامه از چهارمین جشن خانه سینما برای فیلم “عینک دودی” را در کارنامه هنری خود دارد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.