دکترعلی لاریجانی: آثار استاد مطهری در ماه رمضان در قالب فعالیت‌های هنری به صدا و سیما ارائه شود

به گزارش خبرانلاین دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری که در خانه موزه مطهری برگزار شد، اظهار داشت: از اقدامات شایسته بنیاد انتشار فصلنامه تخصصی در مورد اندیشه مطهری و ترجمه آثارمطهری به زبان‌های دیگر است.

وی افزود: از دیگر اقدامات پسندیده این ستاد جلسه امروز بزرگد‌اشت سی و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری است و پیشنهادهایی که اعضای ستاد ارائه کردند پیشنهاد خوبی است. از جمله اینکه برخی شب‌ها مانند شب احیاء و ماه‌های رمضان و محرم اثر استاد مطهری در قالب فعالیت‌های هنری و به صدا و سیما ارائه شود تا صدا و سیما استفاده کند پیشنهاد خوبی است. البته ستاد قادر نیست به مسائل فنی ورود کند.

لاریجانی ادامه داد:‌ دایر بودن ستاد موجب رونق‌بخشی تفکر مطهری می‌شود و پیشنهاد محمد مطهری فرزند استاد که گفتند برای اقشاری که تعلقی به افکار شهید مطهری ندارند کاری انجام شود پیشنهاد درستی است.

وی ادامه داد: باید با استفاده از آرای شهید مطهری به ارزیابی شرایط جامعه و وضعیت کشورهای اسلامی که در حال انقلاب هستند و هنوز شکوفا نشدند و نوع تقابل کشورهای غربی با این بیداری که بحث ادامه‌‌داری است پرداخت.

لاریجانی ادامه داد: از دیگر مسائل که باید با توجه به اندیشه‌های مطهری به آن توجه شود، مسائل داخلی است.

وی گفت: امروزه بر اثر تحریم‌ها نسبت به سال‌های قبل، وضعیت متفاوتی داریم و در این وضعیت نوع نگاه ما به اداره کشور باید متفاوت از قبل باشد. شهید مطهری در زمینه استقلال فکری دیدگاه خاصی داشته‌اند که توجه به استقلال فکری در نهایت منجر به استقلال همه جانبه می‌شود.

رییس بنیاد علمی فرهنگی علامه شهید مرتضی مطهری گفت: درآمدهای نفتی کشور در دوران‌های مختلف فرق داشت. کشور چه در زمانی که کشور نفت را با بشکه‌ای ۷ دلار و چه ۱۲۰ دلار صادر می‌کرد اداره می‌شد. اگر اقدمات لازم صورت گیرد بدون نفت هم می‌توانیم زندگی کنیم.

وی افزود: با توجه به تاکیدی که شهید مطهری بر روی استقلال فکر داشت می‌توان با بررسی مولفه‌های استقلال به اقتصاد سالم رسید تا نیازمند کشورهای دیگر نباشیم. لاریجانی ادامه داد: نهادهایی مانند وزارت علوم، بسیج و سپاه کار مطالعاتی گسترده و مفیدی انجام دادند و حجم زیادی فکر در جامعه تولید شد البته نکات ضعف نیز داشتیم که باید جبران کنیم.

وی ادامه داد: شهید مطهری ابعاد مختلف فکری داشت در بعد اجتماعی مطهری سخن زیادی دارد می‌توان از لابه‌لای کتاب‌ها به تولید تفکر پرداخت.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.