رادیاتور خودرو از ایران به ۳۳ کشور صادر می گردد

۱۸م آذر ،

رادیاتور خودرو از ایران به ۳۳ کشور صادر می گردد

رئیس اتحادیه سازندگان گلگیر و رادیاتور گفت: رادیاتور خودروهای سبک و سنگین در داخل تولید می گردد و تنها رادیاتور خودروهای لوکس به کشور وارد می‌شود.

به گزارش «عصرخودرو»  حسن کاشانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: در کنار رادیاتور دیگر قطعات خودرو مانند در و گلگیر تولید داخل است که بعضی از تولیدکنندگان تولیدات خود را به ایساکو و تاپکو برای خدمات پس از فروش و بعضی دیگر قطعات خود را برای استفاده در خظ تولید مانند مزدا ۱۶۰۰ به فروش می رسانند.

وی با بیان این که بیشتر مواد اولیه داخلی است ادامه داد: مواد اولیه داخلی در سه نوع مختلف فلزات سرد و محکم، فلزات رنگی و پلاستیک خام در بازار عرضه می گردد و مورد استفاده در تولید رادیاتور، گلگیر و درهای خودرو است.

او تصریح کرد: فلزات سردنورد و برنج و مس کاملا در داخل و در کارخانه‌های باهنر و فولاد مبارکه سپاهان تولید می گردد اما در کنار این ها پلاستیک خام کاملا وارداتی است که با کاهش واردات تولید محصولات پلاستیکی مرتبط کاهش یافته است.

کاشانی خاطرنشان کرد: قیمت محصول فولاد مبارکه در اوایل سال کیلویی ۱۰۸۰ تومان بود که در حال حاضر کیلویی ۱۶۸۰ تومان است. فرآیند بورسی و دلال بازی نیز این محصول را به قیمت کیلویی ۲۶۰۰ تومان می رساند.

وی ادامه داد: به طور ناخواسته تولیدکنندگان در مسیر افزایش قیمت ها قرار گرفته اند اما با تمام این افزایش قیمت ها و عدم حمایت از تولید، این محصول به ۳۳ کشور مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و… صادر می گردد.

شنبه ۱۸ آذر   ۱۴:۲۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.