رشد امتیاز تسهیلات مسکن

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بازار فرابورس در اولین روز کاری خود شاهد رشد هر برگه امتیاز مسکن بود و امتیاز مسکن بهمن ۸۹ بیشترین افزایش قیمت را نسیب خود کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، معاملات امروز شنبه ۱۲ مردادماه، هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن رشد داشت؛ بیشترین افزایش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن بهمن ۸۹ تعلق داشت و هر برگه  با رشد ۳٫۳درصدی، نرخ ۳۸۶هزار و ۹۷۷ ریال را ثبت کرد .

همچنین در بازارهای  فرابورس ،۱۴۱میلیون سهم و اوراق به ارزش ۷۸۷٫۴ میلیارد ریال در ۱۸هزارو ۳۵۷دفعه توسط سهامداران دست به دست شد و شاخص فرابورس (آیفکس) ۲٫۹ واحد کاهش داشت و به ۶۱۷٫۵ واحد رسید. 

در میان شرکت های فرابورسی ، ذوب آهن اصفهان با مبادله ۹۴٫۳میلیون سهم به ارزش ۳۴۸٫۳ میلیارد ریال در صدر بیشترین حجم معاملات قرار گرفت و در نهایت قیمت هر سهم با رشد ۴٫۷درصدی به نرخ ۳۶۹۰ریال رسید. 

 از سوی دیگر سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با معامله بیش از ۱۴میلیون سهم در رده دوم از این لحاظ قرار گرفت. قیمت هر سهم این شرکت هم با رشد ۳٫۵درصدی همراه بود و به ۲۴۴۹ریال رسید.. این در حالی است که کمترین حجم معاملات هم نصیب پتروشیمی کازرون با معامله ۲۰۰۰سهم شد.

در عین حال شرکت های بیمه میهن ،شمال شرق شاهرود ، ذوب آهن و بازنشستگی کارکنان بانک ها با بیشترین رشد قیمت همراه بودند و روان فناور ، افرانت ، پتروشیمی زاگرس ، مسکن تهران بیشترین کاهش قیمت را کسب کردند.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید، در معاملات بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می گردد، بیشترین حجم مبادلات را گواهی سپرده انصار  با داد و ستد ۶۵هزار و ۲۹۵برگه به خود اختصاص داد. پس از آن اجاره مپنا ۱۹هزارو ۷۶۰برگه و اجاره ماهان  ۱۱هزارو ۱۲۰برگه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.  
 
 در سومین روز رقابت میان خریداران برای خرید بلوک ۴۹درصدی معادل ۴۹۰ سهم شرکت تولید و بهره برداری سد نیروگاه دز از سوی سازمان خصوصی سازی ، قیمت هر سهم این بلوک به ۳۲میلیون و ۷۶۰هزار ریال افزایش یافت وادامه معامله به یک شنبه ۱۳مرداد در بازار سوم موکول شد.  
این سهم روز ۷ مرداد با نرخ پایه هر سهم ۳۲میلیون ۱۶۳هزارو ۵ریال عرضه شد و تا کنون ۵۹۶هزارو ۹۹۵ ریال نسبت به نرخ پایه افزایش یافته است.

نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ، به منظور پرداخت سود علی الحساب ماهانه و همچنین نماد معاملاتی نفت ایرانول ، برای برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام شرکت در ۱۴مرداد متوقف شد. از سوی دیگر نماد های معاملاتی اوراق مشارکت شرکت لیزینگ ایران و شرق و گواهی سپرده بانک انصار پس از پرداخت سود علی الحساب سه ماهه، معامله شدند.

در عین حال امروز نماد معاملاتی شرکت تولیدی پمپ پارس ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد، بازگشایی شد. 

انتهای پیام/
   


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.