روزانه چقدر میوه بخوریم؟ حداقل مصرف روزانه + جدول واحدهای میوه

کارشناس ارشد تغذیه در پاسخ به این سوال که روزانه چقدر میوه بخوریم گفت: حداقل مصرف روزانه میوه ۲ تا ۳ واحد مطابق جدول واحدهای میوه در بین وعده های غذایی است

روزانه چقدر میوه بخوریم

خدیجه رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ممتاز نیوز دربارهٔ دلایل بروز دل درد بعد از مصرف نوبرانه ها در بعضی از اشخاص گفت:« نارس بودن نوبرانه ها یکی از دلایلی است که عاملی برای بروز دل درد در اشخاص است. همچنین وجود سموم در نوبرانه ها سبب دل درد می گردد. این مشکل بخصوص در اشخاصی که دستگاه گوارش حساس تری دارند بیشتر بروز می کند.»

روزانه چقدر میوه بخوریم

وی ادامه داد:« پیشنهاد ما پرهیز از بسیاره روی در مصرف نوبرانه ها و میوه ها است همچنین اشخاص باید در بحث مصرف میوه ها، میزان پیشنهاد شده برای مصرف هر میوه را رعایت کنند.»

روزانه چقدر میوه بخوریم

این کارشناس ارشد تغذیه در پاسخ به اینکه روزانه چقدر میوه بخوریم گفت:« روزانه مصرف ۲ تا ۳ واحد میوه پیشنهاد می گردد اما واحد هر نوع از میوه ها متفاوت از دیگری است به عنوان مثال یک عدد سیب لبنانی دو واحد میوه محسوب می گردد و یا پرتغال های بزرگ دو واحد میوه محسوب می گردد و نباید به عنوان یک واحد محسوب شود. از طرفی واحد پیشنهاد شده برای مصرف هر میوه با آب میوه آن متفاوت است به عنوان مثال نصف لیوان آب پرتغال معادل یک واحد محسوب می گردد.»

وی گفت:« نکته دیگری که باید در مصرف میوه ها رعایت کرد این است که ۲ تا ۳ واحد پیشنهاد شده در روز نباید از یک نوع میوه باشد و بهتر است تنوع رعایت شود. به عنوان مثال یک قاچ هندوانه و یک عدد سیب کوچک و نصف لیوان آب پرتغال معادل ۳ واحد میوه در روز است.»

رحمانی در پایان گفت:« همچنین نباید ۲ تا ۳ واحد میوه را پشت سرهم در یک وعده مصرف کرد. پیشنهاد این است میوه ها در بین وعده های غذایی مصرف شود به عنوان مثال بهتر است یک واحد میوه را در میان وعده صبح مصرف کرد و دو واحد دیگر را در میان وعده بعدازظهر و با لااقل دو ساعت فاصله از هم مصرف کرد.

جدول واحدهای میوه

میزان مصرف میوه, راهنمای میزان مصرف هر نوع میوه

میزان مصرف میوه, راهنمای میزان مصرف هر نوع میوه

میزان مصرف میوه, راهنمای میزان مصرف هر نوع میوه

 

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.