رویت دیوار بزرگ چین از کهکشان ها

۱۱م دیماه ،

یکی از بزرگترین معضلات که دامن انسان را گرفته قبول کردن حرف های بی پایه و اساس است و دیدن و رویت ماه از چین تنها با چشم امری غیر قابل ممکن است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از  لایونیوز، دیدن دیوار چین از ماه تا اواسط قرن بیستم بارها و بارها به عنوان یک حقیقت بدیهی تکرار  شد اما از آن زمان تاکنون این نظریه رد می گردد.

گفتنی است: دانشمندان با ساخت تلسکوپ هایی که قادر به نشان دادن تصاویر از کیلومتر ها فاصله است توانستند تصاویری نه چندان  به وضوح از دیوار چین را در ماه ببینند.

 دیوار چین از حفره ها و سنگ های اطراف ساخته شده است و طبیعی ترین دیوار مانند سایر دیوارهای محیط اطراف ماست و دیوار چین با چشم از ماه قابل دیدن نیست و تنها با تجهیزات و امکانات پیشرفته می توان این دیوار را از کهکشان ها و ماه دید.

اندازه زاویه دیوار بزرگ چین از ماه،‌به قدر اندازه زاویه ای یک تار مو از فاصله ۲/۳ کیلومتری خواهد بود.

 ناسا می گوید: می توان در دشواری و در شرایطی نادر دیوار چین را از مدار زمین دید اما باز هم  محاسبات اپتیک می گوید کسی که می خواهد دیوار چین را با چشم از مدار زمین ببیند باید نمره چشمش ۲۰/۳ از ۲۰ باشد.

 یک فضانورد چینی موفق شد عکس از دیوار بزرگ چین از فضا بیاندازد که البته بسیار ناواضح بود و هنوز کسی با چشم مسلح نتوانسته دیوار چین را از فضا ببیند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.