ریل گذاری راه آهن گرگان – اینچه برون آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد بعد از ظهر یکشنبه برای افتتاح دو طرح عمرانی و ثبت جهانی برج قابوس به گلستان سفر کرد.

نماینده مجری کل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به آغاز ریل گذاری راه آهن گرگان – اینچه برون گفت: حدود ۴۵ کیلومتر از ۷۶ کیلومتر کل مسیر عملیات بالاست و عملیات ریل گذاری انجام می شود.

علی اصغر رفیعی نژاد گفت: پروژه راه آهن گرگان- اینچه برون به طول ۷۸ کیلومتر و ۶۰۰ متر از روستای قره تپه در محور یساقی – بندرترکمن، شروع و تا سمت ایستگاه تغییر بوژی اینچه برون در شرق استان ادامه می یابد.

وی با اشاره به این که این پروژه به دلیل اهمیت در زمره پروژه های مهر ماندگار قرار گرفته است، افزود: با احتساب ساختمان ایستگاه ها، تاکنون کل مسیر بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان شهریور ماه، زیرسازی و روسازی ۴۰ کیلومتر اول آن، شروع و ریل گذاری انجام می شود.

 

وی ادامه داد: تا نیمه اول مهرماه نیز، ریل گذاری بین ۴۰ تا ۷۸ کیلومتر و ۶۰۰ متر تمام می شود.


به گزارش مهر،  طول راه آهن گرگان – اینچه برون  از حوالی روستای قره تپه شروع می شود و به مسر شهرستان اق قلا به سمت شمال در ایستگاه اینجه بورن به پایان می رسد، همچنین عملیات زیر سازی این طرح پایان یافته و کلیه ابنیه فنی کوچک شامل ۱۵۵ پل انجام شد.


این طرح در ارتقای سهم تزانرزیتی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد فرصت های شغلی نقش بسزایی دارد.


همچنین این طرح، موجب اتصال کشورهای چین و آسیای میانه به خلیج فارس و اروپا برای حمل و نقل بار و مسافر می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.