سرپرست دفتر موسیقی درگذشت ˝قلیچ انوری˝ را تسلیت گفت

فروردین ۱۴۰۳

سرپرست دفتر موسیقی ارشاد درگذشت استاد بزرگ دوتار نواز کشور ˝قلیچ انوری˝ را به جامعه هنری کشور و دوستداران موسیقی نواحی ترکمن تسلیت گفت.

به گزارش هنرآنلاین، علیرضا پاشایی سرپرست دفتر موسیقی ارشاد درگذشت استاد بزرگ دوتار نواز کشور «قلیچ انوری» را به خانواده این هنرمند و جامعه هنری کشور و دوستداران موسیقی نواحی ترکمن تسلیت گفت.

علیرضا پاشایی دراین پیام آورده است: غم از دست دادن بزرگان عرصه موسیقی کشور همچون از دست دادن بخشی از میراث هنر موسیقی این مرز و بوم بوده و فقدان این عزیزان در میان ما از دست رفتن بخشی از سرمایه میراث هنری و بشری و همچنین خاطرات هنر موسیقی نواحی و مقامی است.

در ادامه آمده است: این استاد بزرگ نقش به سزایی در شناختن موسیقی ترکمن صحرا، به مردم ایران و جهانیان داشته است روحش شاد و یادش گرامی باد.

پیکر «قلیچ انوری» دو تار نواز و خواننده موسیقی ترکمن صحرا صبح امروز در آرامگاه مسلمین گنبد کاووس آرام گرفت. زنده‌یاد «قلیچ انوری» متولد دوم آذرماه ۱۳۲۴ است که چندی پیش بینایی چشم راستش را از دست داده بود و از بیماری موکور (نوعی بیماری قارچی مهلک) رنج می‌برد، روز قبل ۱۵ تیرماه در بیمارستان رسول ‌اکرم (ص) دار فانی را وداع گفت.

قلیچ انوری دوتار نواز و خواننده موسیقی ترکمن صحرا، اجراهای مختلفی در کشورهایی مانند ژاپن، فرانسه، امریکا و بسیاری کشورهای دیگر داشته و مقام های بسیاری نیز کسب کرده بود. او که جزو مفاخر موسیقی ترکمن صحرا محسوب می‌شد آخرین اجرایش را در اولین روز از هشتمین جشنواره موسیقی نواحی (بیست و نهم اردیبهشت ۹۲) در تالار رودکی تهران انجام داده است.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.