شورای امنیت در سوریه آرامش برقرار کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: شورای امنیت باید با صدور قطعنامه‌هایی الزام‌آور در صدد کنترل بحران سوریه برآمده و فضای متشنج این کشور را iبه آرامش برساند.

سیدهادی سیدافقهی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره  تلاش‌ نماینده ویژه سازمان ملل در حل بحران سوریه، گفت: اخضرابراهیمی با تلاش‌های  خود درصدد برقراری آرامش و امنیت در سوریه بوده و طی مسافرتهایی که iبه فرانسه، روسیه، چین داشته؛ اعلام نموده است که از هیچ تلاشی برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه فروگذار نخواهد نمود.

وی با اشاره iبه نقض آتش‌بس از سوی گروه‌های تروریستی و برخی کشورهای مرتجع عربی از جمله قطر و عربستان سعودی، افزود: ترکیه برخلاف مواضع افراط‌گرایانه پیشین خود، این بار با موضع‌گیری عقلانی در برابر سوریه اصول آتش‌بس را رعایت نموده و در پی تلاش برای تبادل نظر با سوریه است.

سیدافقهی ادامه داد: توافق برای آتش بس چندروزه در سوریه تجربه‌ خوبی برای سنجیدن موقعیت گروه‌های مسلح، گروه‌های سیاسی مخالف داخلی، کشورهای منطقه و غرب  و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی، بود.

وی با بیان اینکه گروه‌های مسلح دچار فقدان یکپارچگی و عدم وحدت می باشند، افزود: برخی از طرف‌های بحران تنها حاضر iبه پذیرش آتش‌بس iبه صورت لفظی بوده اما در عمل شاهد درهم شکستن آتش‌بس از سوی آن‌ها بودیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان با تأکید بر اینکه شورای امنیت باید با صدور قطعنامه‌هایی الزام‌آور در صدد کنترل بحران سوریه برآمده و فضای متشنج  این کشور را iبه آرامش برساند، خاطرنشان کرد: مجامع بین‌المللی باید با فشار بر کشورهای حامی تروریست‌های سوریه، آن‌ها را از ادامه حمایت و تأمین تسلیحات بازداشته و فضا را برای گفتگوی سیاسی میان گروه‌های داخلی موافق و مخالف سوریه آماده نمایند.

انتهای پیام/ پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.