صدا و سیما در زمینه‌ی بودجه به مشکل برخورده است.

۱۲م دیماه ،

دوشنبه, ۱۱ دی ساعت ۲۲:۲۶ کافه سینما

مدیر شبکه اول سیما ضمن تایید مشکل کمبود بودجه در سازمان صداوسیما و تاکید بر این‌ که راه‌اندازی شبکه‌ی تازه‌التاسیس «تماشا» ربطی به کبود بودجه‌ی سازمان ندارد،‌ از برگزاری جلساتی با معاون سیما به منظور برنامه‌ریزی برای ویژه برنامه‌های انتخابات در شبکه‌های مختلف تلویزیونی خبر داد.

به گزارش کافه سینما، مهدی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، دربارهٔ‌ی شبکه‌ی تازه‌تاسیس «تماشا» گفت: همه‌ی شبکه‌های سیما به این شبکه کمک می‌کنند؛ شبکه تماشا فعلا آزمایشی راه افتاده و پخش و افتتاح رسمی‌اش اتفاق نیفتاده است اما آثار همه‌ی شبکه‌های سیما در آن پخش می‌شود.

او در پاسخ به این‌ پرسش که یک شبکه بدون تولید تا چه حد می‌تواند در جذب مخاطب،‌ موفق عمل کند؟ توضیح داد: طبیعتا هنوز برای تولید سریال‌های تازه در این شبکه فکری نشده است اما چون شبکه‌های رسمی ما پخش سریال‌های تکراری‌شان را قطع کرده‌اند، تعداد بسیاری از سریال‌هایی که پخش شده‌اند وجود دارند که مردم علاقه‌مند می باشند آن‌ها را ببینند و دنبال کنند؛ جایی که برای این کار به طور رسمی پیش‌بینی شده که بتواند متمرکز کار کند،‌ خوب معرفی کند و پخش خوب و شایسته‌ای داشته باشد،‌ شبکه تماشا است.

او به مشکل بودجه‌ی سازمان صداوسیما هم اشاره و تاکید کرد:‌ شبکه تماشا ربطی به کمبود بودجه ندارد، فقط یک شبکه اختصاصی سریال است که راه‌اندازی شده‌؛ درخواست‌کنندگان بسیاری هم داشته و بسیار از بینندگان درخواست داشته‌اند که این اتفاق بیفتد؛ بنابراین بحث شبکه شبکه تماشا ربطی به کمبود بودجه ندارد.

فرجی ادامه داد:‌ این که ما با کمبود بودجه مواجه هستیم روشن است و موضوع قابل کتمانی نیست اما در همین وضعیت شبکه‌ی ما (شبکه اول) سه تا چهار سریال در حال تولید دارد، چندین سریال هم آماده‌ی پخش داریم‌. فکر این شرایط از قبل شده بود. اما با وجود این که مشکل مضیقه‌ در بودجه هست‌، راه‌اندازی شبکه تماشا به مضیقه در بودجه ربطی ندارد؛ راه‌اندازی این شبکه یک تمهید و برنامه‌ریزی سیما برای بینندگانی بوده که می‌خواستند به صورت تخصصی سریال ببینند و برای همین این شبکه راه‌اندازی شده است.

مدیر شبکه اول سیما در پایان،‌ اشاره‌ای هم به ویژه برنامه‌های انتخاباتی این شبکه داشت و گفت: هنوز برای انتخابات قدری زود است‌، جلسات انتخاباتی در سیما تشکیل شده‌ است؛ در واقع ما مدیران شبکه‌های مختلف سیما، دو، سه جلسه با دکتر دارابی (معاون سیما) داشته‌ایم. به زودی آخرین برنامه‌های انتخاباتی که شبکه‌های مختلف سیما خواهند داشت، اعلام می‌شود.

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.