مایکروسافت کنسول تازه بازی “ایکس‌باکس یک” را عرضه کرد

۳۱اردیبهشت،

فضای سایبر > سخت‌افزار– ممتازنیوز:
شرکت مایکروسافت روز سه‌شنبه ۲۱ مه کنسول تازه بازی “ایکس‌باکس یک” (Xbox One) را عرضه کرد و به همراه آن نسل تازهی از بازی‌ها را که با تکنولوژی کنترل حرکت “کینکت” (Kinect) کار می‌کنند، را به بازار می‌فرستد.

به گزارش سی ان ان ایکس‌باکس یک گرچه از لحاظ سخت‌افزاری قدرتمندتر از Xbox 360 است، اما تفاوت عمیقی با آن ندارد. ایکس‌باکس یک مانند پلی استیشن ۴ سونی، دارای پردازنده ۸ هسته‌ای مخصوص به خود، RAM هشت گیگابایتی، و هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی، USB 3، وای فای ۸۰۲٫۱۱n و درایو بلو ری است.

دسته کنترل برای زیباترشدن کمی از لحاظ ظاهر خارجی تغییر کرده و جوی استیک دقیق‌تری به آن اضافه شده است. باتری دستگاه که در مدل‌های پیشین قابل‌برداشت بود، به صورت یکپارچه درآمده است؛ اما در مجموع تجربه بازی با “ایکس‌باکس یک” تقریبا شبیه مدل‌های پیشین ایکس‌باکس است.

خود کنسول نسبت به دو مدل پیشین ظاهری زاویه‌دارتر و کاربردی‌تر به خود گرفته است. این کنسول صاف و با زوایای قائمه ظاهری شبیه دستگاه دریافت تلویزیون کابلی دارد، اما به هیج وجه غیرجذاب نیست و به هر حال می‌توان آن را در میز تلویزیون جاگذاری کرد.

مایکروسافت امکان شناسایی خصوصیات ظریفی مانند تعادل و ضربان قلب شما را با استفاده از تکنولوژی بهبود یافته کینکت به این ایکس باکس تازه داده است. و این ایکس باکس می‌تواند به صورت مرکز کنترل اتاق نشیمن درآید و کاربران با فرمان‌ها صوتی یا اشارات بدنی گزینه‌های تفریحی خود را انتخاب کنند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.