منافع مشترک ایران و سازمان همکاری شانگهای ضرورت تقویت همکاریها

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: منافع مشترک ایران و اعضای سازمان ، ضرورت تقویت همکاریها را ایجاب می نماید و ظرفیت و نقش بالای جمهوری اسلامی در این همکاری می تواند موجب تقویت اعتبار و قدرت سازمان شانگهای شود .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، دمیتری مزینساف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای عصر امروز سه شنبه با  محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد و در خصوص روند جاری و همچنین دورنمای همکاریهای این سازمان با ایران در ابعاد مختلف گفتگو و تبادل نظر کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به جایگاه سازمان همکاری شانگهای بعنوان یک سازمان مهم منطقه ای و بین المللی تاکید کرد : دکتر روحانی رئیس جمهور در نخستین حضور خود در یک اجلاس بین المللی ، در نشست سران شانگهای در بیشکک شرکت کرد و این امر نشانگر اهمیت بسیار بالای دولت جدید برای همکاری با این سازمان است .

وی همچنین با اشاره به تداوم حضور و مشارکت فعال ایران در نشستهای مختلف شانگهای و لزوم فراهم شدن زمینه بیشتر همکاری اعضای ناظر ، بر استقبال و نیز حمایت همه جانبه ایران برای ایفای نقش و حضور فعال سازمان شانگهای در عرصه های بین المللی به خصوص در تقویت تعامل و همکاری با سازمان ملل متحد و نیز سازمان همکاری اقتصادی اکو تاکید کرد .

وزیر امورخارجه همچنین بر علاقمندی کشورمان برای همکاری با سازمان شانگهای در زمینه های اقتصادی و تجاری ، انرژی ، حمل و نقل و ترانزیت و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد و افزود : منافع مشترک ایران و اعضای سازمان ، ضرورت تقویت همکاریها را ایجاب می نماید و ظرفیت و نقش بالای جمهوری اسلامی در این همکاری می تواند موجب تقویت اعتبار و قدرت سازمان شانگهای شود .

دمیتری مزینساف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و دیدار با دکتر ظریف ، هدف از سفر خود به تهران را بررسی تقویت و توسعه روند همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان شانگهای عنوان کرد و بر جایگاه ، نقش و ظرفیت بالای کشورمان در این راستا تاکید کرد .

وی همچنین خواستار تداوم حضور فعال ایران در تمامی نشستها و اجلاسهای سازمان شانگهای در تمامی سطوح و بهره مندی از تجربیات و دیدگاههای خوب و مفید ایران در تدوین راهبرد ۲۰۲۵ سازمان شانگهای و مقابله با چالشهای مشترک فراروی کشورهای عضو این سازمان شد .

وی ابراز امیدواری کرد این تبادل نظرها موجب تقویت هرچه بیشتر همکاری و تعاما تنگاتنگ شش کشور عضو اصلی ناظر و پنج کشور ناظر این سازمان شود .

دبیرکل شانگهای همچنین ضمن تبریک دستاوردهای ایران در زمینه بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای ، ابراز امیدواری کرد روند مذاکرات پیچیده جاری بین ایران و طرف مقابل در راستای منافع کشور و مردم ایران قرین موفقیت باشد .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.