موانع دیپلماسی را باید با نرمش قهرمانانه پشت سرگذاشت

فروردین ۱۴۰۳

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما باید تلاش خود را بر پایه منافع ملی تنظیم کنیم تا بتوانیم موانع را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با نرمش قهرمانانه پشت سربگذاریم.

«منصور حقیقت‌پور» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به واکنش‌ نمایندگان رژیم صهیونیستی در زمان سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل گفت: طبیعی است که رژیم صهیونیستی بر پایه دشمنی که با ایران دارد بدین صورت رفتار کند، اصلاح رابطه ایران و آمریکا کمر رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه را خواهد شکست.
 
حقیقت‌پور تاکید کرد: شدت این تلاش‌ها به حدی است که می‌توان آن را یک کمپین منسجم از سوی رژیم غاصب صهیونیستی برای جلوگیری از حصول هرگونه توافق میان ایران و آمریکا معرفی کرد.

وی ادامه داد: اگر امروز رژیم صهیونیستی در دل اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها جای دارد به خاطر ایران هراسی است اما هنگامی که ما دیپلماسی فعالی را در دنیا ارائه دهیم و این مسئله محرز شود که به دنبال حقوق واقعی خود بوده و در پی ماجراجویی نیستیم مطمئنا نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه دیگر مرتجعین منطقه نیز از ناراحتی خواهند مرد.   
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما باید تلاش خود را برپایه منافع ملی تنظیم کنیم تا بتوانیم موانع را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با نرمش قهرمانانه پشت سربگذاریم، نرمش قهرمانانه به معنی اصل انعطاف‌پذیری در دیپلماسی است بدین طریق که از شکستن جلوگیری کرده و اجازه عبور از موانع را به ما می‌دهد.
 
حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: به تعبیری ساده‌تر نرمش قهرمانانه مانند کمک فنر اتومبیل است از شتاب اتومبیل نمی‌کاهد اما در دست اندازها ضربه را دفع کرده و اجازه عبور راحت‌تر را از موانع را فراهم می‌کند، اصول سیاست خارجی ما نیز همانند اتومبیل ثابت و مشخص است، در دست اندازهای دیپلماسی نرمش قهرمانانه به ما کمک می‌کند که از موانع راحتتر عبور کنیم و ضربه‌ای به بدنه وارد نشود.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، با نشان دادن واکنشی سریع به وقایع، تلاش دارد حتی از برداشته شدن کوچکترین گام ها در راستای کاهش تنش میان ایران و آمریکا و حرکت آنها به سوی گفت‌وگو برای پایان دادن به بحران هسته‌ای جلوگیری کند.
 
همچنین در جریان سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگان رژیم صهیونیستی تصمیم به ترک سالن و تحریم این سخنرانی گرفتند.

یووال استینیتز، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی و ران پروسور، نماینده این رژیم در سازمان ملل، اعضای هیئت نمایندگی رژیم صهیونیستی را تشکیل می دادند که در زمان سخنرانی روحانی سالن را ترک کردند.
 
در همین حال، روزنامه تایمز اسرائیل نیز با انتشار یافتن تحلیلی اشاره کرده که رژیم صهیونیستی امسال در مخالفت خود با ایران در اجلاس مجمع عمومی، تنهاست و هیچ کشوری این رژیم را همراهی نمی کند، این روزنامه اشاره می کند در شرایطی که کشورهای غربی همگی آماده تعامل با دولت روحانی می باشند، نتانیاهو همچنان نسبت به عملکرد و اهداف واقعی وی اخطار می‌دهد.

علاوه بر این، روزنامه مذکور گزارش داده که نتانیاهو قصد دارد در سخنرانی خود در سازمان ملل، ضمن مقایسه ایران با کره شمالی، نسبت به نیات ایران در موضوع هسته ای القای تردید کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.