میزبانی تئاتر فجر از ˝دزدمونا˝

۲۵م دیماه ،

با کارگردانی آناتولی فروسین//

آناتولی فروسین، کارگردان استرالیایی تئاتر در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایشنامه ˝دزدمونا˝ نوشته جولانتا جوزکیویچ که اقتباسی از نمایشنامه معروف اللو ویلیام شکسپیر است را روی صحنه می‌برد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، آناتولی فروسین، در سال ۱۹۶۶ میلادی در تاجیکستان متولد شده و فارغ‌التحصیل ادبیات زبان انگلیسی از دانشگاه اوکلند است.

بنابر این گزارش، فروسین که تا امروز آثار متعدد و معروفی همچون؛ “آگاممنون”، “باغ آلبالو”، “آنتیگون” و “خانه برنارد آلبا” را روی صحنه برده، قرار است نمایش “دزدمونا” را با گروه تئاتری پروپکا و به مدت ۵۰ دقیقه در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه ببرد.

نمایشنامه “دزدمونا” را جولانتا جوزکیویچ با اقتباس از نمایشنامه “اُتللو” اثر ویلیام شکسپیر که به مضامین عشق، دیوانگی و تباهی می‌پردازد، اجرا می‌کند.

جولانتا جوزکیویچ، بازیگر و نمایشنامه‌نویس لهستانی‌الاصل، داراری مدرک فوق‌لیسانس در رشته نمایشنامه‌نویسی و تئاتر است. جوزکیویچ گروه کاپکو را در سال ۱۹۹۷ میلادی در شهر سیدنی راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است، جوزکیویچ تاکنون از فستیوال‌های کشورهای آلبانی، بلژیک، ارمنستان، فرانسه، سوئد و انگلستان جوایز متعددی را دریافت کرده است. 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.