نابودی فیلم‌های دولتی ژانر کودک در مرحله اکران

۰۱ تیرماه ۱۳،

بسیاری از فیلم‌های دولتی ژانر کودک در مرحله اکران نابود می‌شود.

“علی غفاری” کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به نظر من برگزاری جشنواره کودک در شهر اصفهان به نفع و صلاح سینمای کشور است و جابه‌جایی آن به مکان دیگر لطمه‌ی جدی به خصوص در عرصه‌ی بین المللی به آن وارد می‌آورد.

وی افزود: بسیاری از جشنواره‌های معروف دنیا همانند جشنواره کن، برلین و ونیز شهرهای برگزاری آن‌ها شهرت دارند اما با این روند جشنواره کودک ما دچار بلاتکلیفی خواهد شد.

“غفاری” عنوان کرد: سینمای کودک در مرحله اکران عرضه و نمایش دچار مشکلات جدی است بسیاری از فیلم‌های دولتی ژانر کودک ضمن نابودی در مرحله اکران به تماشاگر عرضه نمی شود.

این کارگردان ادامه داد: هر کارگردانی علاقه‌مند دیده شدن و نمایش فیلم خود است اما در این صورت انگیزه‌ی او برای ساخت فیلم کودک از بین می رود.

“غفاری” عنوان کرد: با توجه به تاثیر فیلم کودک در پیشرفت سینما همه جای دینا ژانر کودک اساس کار است اما در ایران در کشاکش مشکلات تولید سینمای کودک مهجور مانده و به عبارتی سالن‌های سینمایی کودک از بین رفته است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال سینما سعدی در حوالی جمهوری به عنوان سینمای پویا در سال‌های قبل هم‌اکنون تعطیل شده و بسیاری از بانیان سینمای کودک مثل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به دلیل مشکلات موجود در استودیوهای صدای آن و لابراتورهای آن کم‌کار شده و از بین رفته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به موفقیت‌ فیلم های ژانر کودک هم‌چون “کلاه قرمزی” این آثار در صورت حمایت‌شدن به پیشرفت‌ سینمای ما کمک می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: طرح زنگ سینما در صورت حمایت شدن و به مرحله اجرا رسیدن می‌توانست کمک شایان توجهی به این سینما کند اما این اتفاق نیفتاد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.