عطای سینمای کودک را به لقایش بخشیدم

۱۲م آذر ،

علیمردانی با اشاره به وضعیت آشفته اکران فیلم کودک:

شرایط نامساعد و آشفته اکران فیلم های سینمای کودک سبب شده تا عطای سینمای کودک را به لقایش ببخشم.

هاتف علیمردانی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم سینمایی “یک فراری از بگبو” فیلمی برای کودکان است که در جشنواره نیز جایزه بهترین دستاوردهای فنی را کسب کرده است.
وی افزود: متاسفانه طی چند ماه قبل چندین فیلم سینمایی در ژانر کودک اکران شد که به دلیل عدم حمایت از این سینما، این فیلم ها در اکران محصور ماندند. گرچه فیلم سینمایی “یک فراری از بگبو” به نسبت دیگر فیلم های سینمایی کودک بیشتر فروخته است.
کارگردان فیلم سینمایی “به خاطر پونه” اظهار داشت: ما عطای سینمای کودک را به لقایش بخشیدیم گرچه من علاقه خاصی به این گونه سینمایی دارم اما مشکلات پیش آمده برای این سینما سبب شد تا دیگر فیلم کودک نسازم زیرا امیدی به سینمای کودک نیست.
علیمردانی با اشاره به فیلم های ساخته شده برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: حدود ۴۳ فیلم در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان به نمایش درآمده که فیلم های قابل اکرانی می باشند اما از این میان تنها چند فیلم سینمایی همچون اختاپوس، سلام بر فرشتگان، یک فراری از بگبو، کلاه قرمزی و بچه ننه اکران شدند.

*دیگری امیدی به سینمای کودک نیست
وی افزود: مشکلات پیش‌ آمده میان حوزه هنری، وزارت ارشاد و در نهایت فیلمسازان ما را دچار مشکل کرده است.
علیمردانی ادامه داد: چه کسی می‌تواند این سیستم به هم ریخته را درست کند، تنها راه این است که فیلمسازان به تفاهمی برسند تا این شرایط آشفته بهبود پیدا کند.
این کارگردان اظهار داشت: تاکنون ۲ فیلم با هزینه شخصی برای این سینما ساختم که هر دو متحمل ضرر و زیان بسیاری شده است اگر فیلم سوم من نیز دچار همین مشکل شود قطعا مشکلات ناگواری برایم رخ خواهد داد.
این کارگردان همچنین در خصوص کار جدید خود ابراز داشت: در حال تولید کردن فیلم سینمایی به خاطر پونه با بازی هانیه توسلی و فرهاد اصلانی هستیم که این فیلم هم اکنون در حال تدوین است و برای شرکت در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حاضر می شود.
شایان ذکر است، فیلم سینمایی “یک فراری از بگبو” به کارگردانی هاتف علیمردانی هم اکنون در سینماهای کشور در حال اکران است که پس از چهار هفته اکران فروشی ۱۰۰ میلیون تومانی را سپری کرده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.