سینمای کودک مدیریت می خواهد/ آموزش و پرورش باید وارد عمل شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

اکران فیلم های کودک نیازمند برنامه ریزی مشخص و همچنین مدیریت صحیح است.

سیروس حسن پور، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: بی مخاطب بودن و همچنین نفروختن فیلم های سینمایی کودک نیاز به آسیب شناسی دارد تا مادامی که آموزش و پرورش در این زمینه وارد عمل نشور گمان نمی کنم مشکل سینمای کودک و عدم استقبال از آثار این سینما حل شود.
وی افزود: دوستانی که در زمینه اکران فیلم ها تصمیم می گیرند باید قدری به اثار این سینما نیز توجه کنند.
کارگردان فیلم سینمایی مروارید اظهار داشت: در حوزه اکران فیلم ها اینکه چه فیلمی در چه زمانی به نمایش درآید بسیار حائز اهمیت است.
وی به اهمیت سینمای کودک اشاره کرد و گفت: متاسفانه هر ساله فیلم هایی در زمینه کودک ساخته و در جشنواره فیلم کودک نیز شرکت می کنند اما در نهایت به هنگام اکران مهجور واقع می شوند.
وی ادامه داد: این فیلم ها برای اکران نیازمند برنامه ریزی مشخص و همچنین مدیریت صحیح است.
حسن پور تصریح کرد: وقتی تهیه کننده ای بر روی فیلم کودک سرمایه گذاری می کند و در نهایت انتظار دارد که سرمایه اش دوباره به دستش باز گردد که بخشی از این بازگشت سرمایه از طریق آموزش و پرورش صورت می گیرد.
این کارگردان به تنوع در آثار سینمایی اشاره کرد و گفت: باید تنوع در آثار سینمایی مان همواره وجود داشته باشد تا مخاطب بتواند راحت تر دست به انتخاب بزند.
حسن پور همچنین به مخاطب خاص برای سینمای کودک اشاره کرد و افزود: بزرگترین هدف فیلمساز این است که فیلمی را با زحمات و مشکلات فراوان ساخته بر پرده سینما ببیند اما این نکته را باید در نظر داشت آثار سینمای کودک مخاطب عام ندارد بلکه مخاطب خاص و بخصوص دانش آموزان بیننده اصلی سینمای کودک هستند.
وی همچنین در خصوص اکران فیلم سینمایی مروارید گفت: تمایل بسیاری برای اکران فیلم داریم که هم اکنون به دنبال پروانه نمایش برای اکران آن هستیم.
گفتنی است،‌ فیلم سینمایی “مروارید” به کارگردانی “سیروس حسن پور ” ماه گذشته در بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نمایش درآمد و توانست جایزه های بسیاری را نصیب خود کند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.