نسخه جدید احمدی نژاد برای مقابله با گرانی ها ؛ فعلا بازار نروید!

خبرگزاری آریا -دکتر احمدی نژاد گفت: از ملت عزیز می خواهم یکی دو ماه مقداری مراجعات خود را به بازار کمتر کنند و در خرید کالاهایی که نیاز فوری به آنها ندارند مدیریت کنند تا توطئه کسانی که با همدستی دشمنان خارجی که می گویند تحریم موجب اختلال در اقتصاد ایران شده است خنثی شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر  محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در در جمع مردم مشهد در صدمین سفر استانی هیئت دولت با اعلام مطلب فوق ، اظهار داشت: حدود یک سال و نیم قبل در برنامه ای تلویزیونی درباره طرح عظیم هدفمندی یارانه ها گفتگو کردیم و این طرح بزرگ ترین طرح تحول اقتصادی بعد از انقلاب بلکه در۵۰ تا ۶۰ سال اخیر است.
 احمدی نژاد افزود: این طرح ، طرحی اساسی و انقلابی در جهت منافع ملت و برای عدالت و اصلاح ساختارهای اساسی اقتصاد کشور است.
وی گفت:به لطف خدا و با هوشمندی شما و عنایات ویژه امام عصر(عج) ، این طرح با موفقیت اجرا و موجب درخشش ملت ایران درعرصه جهانی شد .
رئیس جمهور افزود: این طرح دستاوردهای فراوانی داشت که موجب افتخار ملت ایران در دنیا شد اما از همان روزی که موفق شد نگران بودم بدخواهان ، ناجوانمردان و دشمنان ایران این پیروزی را نمی پسندند .
 احمدی نژاد گفت: آنها مترصدند ضربه وارد کنند ، اجازه ندهند شیرینی این کار بزرگ به کام ملت بنشیند و از ملت ایران به علت این عظمت و هدفمندی انتقام بگیرند .
وی افزود: از طرفی در بازار اخلال کردند و مسائلی به وجود آوردند تا قیمت ها سرکش شود و از سوی دیگر به بهانه این مشکلات بازار را به هم ریختند تا کار بزرگ ملت را در هدفمندی یارانه ها زیر سؤال ببرند.
رئیس جمهور گفت: شایعه پراکنی و اخبار دروغ منتشر کردند و با کمک بیگانگان و برخی عوامل داخلی در توطئه ای در بازار ارز و طلا که ارتباطی به هدفمندی یارانه ها ندارد اخلال کردند .
 احمدی نژاد افزود: پارسال بانک مرکزی بیش از همه سال ها ، ارز در اختیار وارد کنندگان، صادرکنندگان ، تجار و همه دست اندرکاران تجارت خارجی قرار داد اما با شیطنتی بسیار موذیانه و طراحی شده ، بازار ارز و سکه را با کمک بیگانگان به هم ریختند .
وی ادامه داد: غربی ها با شعار تحریم آمدند و اقداماتی در بیرون انجام دادند و بهانه را در اختیار این ها قرار دادند و بازار را به هم ریختند تا بعد بگویند این ها به علت هدفمندی یارانه هاست .
رئیس جمهور افزود: اینها حاصل توطئه مشترک داخلی و خارجی بود ، دولت در صدد است قاطعانه با آن برخورد کند و اجازه ندهد به ملت عزیز ایران فشار وارد کنند .
  احمدی نژاد گفت: آمدند و ضربه زدند و خیال کردند از ملت و دولت خادم ملت انتقام کشیدند اما امروز دولت بر شرایط بازار و این توطئه مسلط است .
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان خراسان رضوی گفت: به لطف خدا و به پشتوانه شما مردم ، دولت شرایط بازار را به قبل از این توطئه برخواهد گرداند.
  احمدی نژاد افزود: امروز همکاران من بر بازار تسلط دارند ؛ در اوج فعالیت ها که وزارت صنعت معدن و تجارت شرایط بازار را شبانه روزی کنترل می کند و نمی گذارد به مردم فشار وارد شود اما اینها اعلام می کنند که وزیر می خواهد برود و سعی می کنند از این طریق فشار را بر دولت و مردم بیشتر کنند .
رئیس جمهور گفت: اینها توطئه خبیث ضد مردم است و من با افتخار اعلام می کنم که این دولت مدافع حقوق ملت، در کنار ملت و همراه ملت است و تا قطع همه دست های پنهان در کنار ملت خواهیم ایستاد .
  احمدی نژاد افزود: از ملت عزیز می خواهم یکی دو ماه مقداری مراجعات خود را به بازار کمتر کنند و در خرید کالاهایی که نیاز فوری به آنها ندارند مدیریت کنند تا توطئه کسانی که با همدستی دشمنان خارجی که می گویند تحریم موجب اختلال در اقتصاد ایران شده است خنثی شود.
رئیس جمهور اضافه کرد: خوشبختانه در این کار انقلابی اکثریت قاطع کسبه، تجار، بازرگانان و صنعتگران همه همراهند اما عده ای اندک و قلیل که از مردم بریده اند می خواهند با کمک بیگانه فتنه کنند.
  احمدی نژاد گفت: آنها می خواهند نیازهای اولیه زندگی مردم را تحت فشار قرار دهند اما بدانند که به بیراهه می روند و این ملت بر همه آنها غلبه خواهد کرد.
رئیس جمهور با اشاره به قانون هدفمندکردن یارانه ها افزود: هفت طرح تحولی داریم که طرح هدفمندکردن یارانه ها نخستین گام بود ،‌طرح دوم اصلاح امور گمرکی بود که شروع شده است و امسال اصلاح نظام مالیاتی و بانکی آغاز می شود و اصلاح پول ملی نیز آغاز خواهد شد.
 احمدی نژاد گفت: طرح ها را داریم جلو می بریم هدفمندکردن یارانه ها از مهمترین طرح ها بود که آغاز شد و این طرح مقدمه تحولات اقتصادی است و اقتصاد ما می تواند جزو چند اقتصاد بزرگ دنیا باشد.
رئیس جمهور افزود: اقتصاد ما از فرصت های خیلی خوبی برخوردار است اما ساختارها و روابط اقتصادی ما معیوب است.
 احمدی نژاد گفت: یکی از اصلاحات اساسی یارانه هاست که به لطف خدا و یاری شما اجرا شده و امروز دستاوردهای عظیمی برای شما به همراه داشته است.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم مشهد گفت: به دولت گفته می شود از تولید حمایت کنید در صورتی که همه دولت در حال حمایت از تولید است.
احمدی نژاد افزود: تولیدکنندگان ما همواره در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها در کنار ملت ایستاده و طرح را خوب اجرا کرده اند. مردانگی و جوانمردی کردند و هم اکنون نیز در حال اجرای طرح هستند.
وی ادامه داد : بورس فعال است و مبادلات غیرنفتی ما در حال افزایش است که معنایش این است که تولید فعال است .
رئیس جمهور افزود: البته در گوشه و کنار مشکلاتی هم داریم برخی پیش بینی می کردند با اجرای این طرح تولید کشور صفر خواهد شد اما به لطف خداوند صفر نشده است و مشکلاتی داریم که از راه درست باید آنها را رفع کنیم و ان شاء الله این کار را خواهیم کرد .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.