پاسخ شهرداری به خبرآنلاین: کیفیت آسفالت شهرداری عالی است، خوب نگهداری نمی شوند

۲۰م آذر ،

یکی از خوانندها به نام یاسرنوشته بود:« باسلام، چرا مسئولین شهرداری تهران فکری به حال آسفالت خیابان ها نمی کنند؟ خسته شدیم از بس هزینه تعمیرجلوبندی خودروهایمان را پرداخت کرده ایم . تمام خیابان های تهران دارای چاله و موج می باشند. و از نظر شیب نیزدارای اشکال است. پس به جای چسب درآسفالت ازقیراستفاده کنید. چرا ازآسفالت های درجه یک کشورچین یا روسیه استفاده نمی کنند؟ مسئولین خبرآنلاین این یک مشکل عمومی است که در همه جای شهر وجود دارد خواهشاً پیگیری کنید . با تشکر» 
اسدی، مدیرتولیدات واجرای عملیات آسفالتی شهرداری تهران درپاسخ به این خواننده گفت:«آسفالت های مورد استفاده ما همگی ساخت داخل کشورهستند و درآماده سازی آن از قیراستفاده می گردد. از این رو توضیح این خواننده درست نیست. کیفیت آسفالت شهرداری درحدعالی است. زیرا ژئوتکنیک آزمایش های لازم را برروی این تولیدات انجام می دهد. ازاین رو کیفیت این آسفالت را تایید کرده است. دراین کارخانه لحظه به لحظه دوام، مقاومت، نفوذ پذیری، دانه بندی و… آسفالت آزمایش می گردد. از این روتوانسته استاندارد های لازم را کسب کند. مصالح مورد استفاده درکارخانه هاز زیر نظر شهرداری شامل مواد کوهی و ضد عریان شدگی است که آبشستگی ندارند. البته موضوع مورد اشاره ما آسفالتی است که درکارخانه های زیرا نظرشهرداری ساخته می شوند. زیرا بخش خصوصی هم ممکن است آسفالت هایی را تولید کند که استاندارد های لازم در آنها رعایت نشده باشد.»
وی ادامه داد:«اما دربسیاری موارد نگهداری ازاین آسفالت ها به درستی انجام نمی گیرد. و ممکن است که به شکل نا مطلوبی ازآنها استفاده شود. به عنوان مثال وقتی یک کامیون با بارسنگین ازروی آسفالت رد می گردد منجر به خرابی این آسفالت می گردد. درفصل زمستان زمانی که ازشن وماسه برای آب کردن یخ های سطح آسفالت استفاده می گردد امکان تخریب این آسفالت وجود دارد. حتی اگرنمک و شن آن استاندارد نباشد کیفیت آسفالت تخریب می گردد. البته به تازگی مواد دیگربه بازارآمده که جایگزین شن و ماسه شده است. این مواد به هیچ عنوان آسفالت را تخریب نمی کند. ازسوی دیگر درصد اختلاط نمک و شن نیزمهم است. حتی استفاده از زنجیرچرخ ویخ شکن هم می تواند آسفالت را تخریب کند. ازسوی دیگراین نیزمنطقی نیست که ما بخواهیم مرتب آسفالت تازه ریخته شود. 
۴۵۲۳۵ 
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.