پیشنهادات ایران برای مجمع بین المللی احزاب آسیایی در آذربایجان

۰۳م آذر ،

حسن غفوری فرد، مهمترین پیشنهاد ایران برای کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی در باکو را محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و درخواست اعزام گروه حقیقیت یاب به فلسطین خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این نماینده سابق مجلس در گفت‌وگویی با بیان این مطلب، تصریح کرد: هیات ایرانی پنج پیشنهاد برای این کنفرانس دارد که مهمترین آنها قید محکویت تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در بیانیه پایانی کنفرانس باکو و اعزام گروه حقیقت یاب از سوی مجمع احزاب آسیایی به فلسطین و محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار است .

وی دیگر پیشنهادات هیات ایرانی را تشکیل جلسه کمیته اجرایی مجمع بین اللملی احزاب آسیایی در تهران، تشکیل اطاق بازرگانی مشترک میان احزاب آسیایی برای مقابله با تحریم‌های امریکا و غرب علیه کشورهای پیشرو آسیایی، تاسیس مرکز اطلاع رسانی خبرها برای احزاب آسیایی و ایجاد مرکز اطلاعاتی برای شناساندن احزاب آسیایی خواند.

عفوری فرد که در عین حال از اعضای کمیته اجرایی مجمع بین المللی احزاب آسیایی است با تاکید بر این‌که از زمان تاسیس این مجمع ، ایران مشارکت فعالی در آن داشته است، افزود: پیش از این، یک بار نشست کمیته اجرایی این مجمع در ایران تشکیل شده است.

وی همچنین افزود: ایران پیش از این نیز پیشنهاد همکاری مجمع بین المللی احزاب آسیایی با گروه‌های مشابه در امریکای لاتین و افریقا و حضور این مجمع به عنوان ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل را داده که با حمایت اعضاء مواجه شده است.

غفوری فرد همچنین با اشاره به نشست گروه جوانان احزاب آسیا در باکو افزود: تشکیل این گروه نیز از جمله پیشنهاداتی بود که در اجلاس قبلی از سوی ایران مطرح و تصویب شد.

مجمع احزاب آسیایی در سپتامبر سال ۲۰۰۰ در مانیل فیلیپین تاسیس شده و هدف از آن تقویت صلح و همکاری در آسیا است. هفتمین کنفرانس مجمع بین المللی احزاب آسیایی امروز با شعار صلح و آشتی در آسیا با شرکت ۲۱۰ نماینده از سی کشور جهان و با پیام ویدیویی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در محل تالار دولتی گلستان در باکو آغاز شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.