کسری تجاری “فرانسه” در ماه فوریه حدود ۴ میلیلون یورو کاهش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کسری تجاری فرانسه در ماه فوریه تحت تاثیر کاهش شدید تأمین انرژی و خرید خودرو ، سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو کاهش یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، اداره گمرک فرانسه اعلام کرد کسری تجاری این کشور در ماه فوریه تحت تاثیر کاهش شدید تأمین انرژی و خرید خودرو ، سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو کاهش یافت.

این رقم قابل مقایسه با کسری تجاری فرانسه در ماه ژانویه است که ابتدا پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون یورو اعلام شد و سپس به پنج میلیارد و ۶۱۰ میلیون یورو کاهش یافت.

بنا بر اعلام اداره گمرک فرانسه ، در ماه فوریه صادرات این کشور در مقایسه با ماه قبل ، با اندکی کاهش به ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو رسید. این رقم در ماه ژانویه ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو بود.

 این در حالی است که واردات این کشور ، از ۴۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو در ماه ژانویه به ۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو در ماه فوریه کاهش یافت.

در ماه فوریه نسبت به ماه قبل ، تنها کسری محصولات کارخانه ای از منفی سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون به منفی دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون افزایش یافت.

فرانسه با فروش ۲۱ فروند هواپیمای ایرباس یک میلیارد و ۷۵۱ میلیون یورو در ماه فوریه درآمد کسب کرد. در حالی که درآمد حاصل از فروش ۲۳ فروند هواپیمای ایرباس در ماه ژانویه ، یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون یورو بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.