یونان در اعتصاب فرو رفت

جهان > اروپا
صدها هزار نفر از کارگران و کارمندان یونانی پنجشنبه ۲۷ مهر در اعتراض به تشدید سیاست‌های ریاضت اقتصادی اعتصاب و تظاهرات می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یونان امروز در کمتر از یک ماه شاهد برگزاری دومین اعتصاب سراسری کارگران این کشور است. این اعتصاب و تظاهرات باز هم در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی است که دولت برای جلوگیری از ورشکستگی اقتصاد این کشور، در دستور کار قرار داده است.

این اعتصاب در حالی انجام شده که سران کشورهای اروپایی برای برگزاری نشست راهی بروکسل شده‌اند؛ نشستی که می‌تواند تاثیری بسیار زیادی بر آینده یونان داشته باشد.

برگزاری این اعتصاب منجر به لغو پروازها، توقف خدمات‌دهی مراکز عمومی، تعطیلی مدارس، بیمارستان‌ها و مغازه‌ها شده و همچنین حمل‌ونقل عمومی را با مشکل مواجه کرده است. این اعتصاب از امروز به مدت ۲۴ ساعت آغاز شده و برخی اصناف و اتحادیه‌ها نیز به صورت جزئی در آن شرکت می‌کنند، نظیر رانندگان تاکسی که ۹ ساعت در اعتصابند و همچنین کارکنان برج‌های مرابقت که ۳ ساعت در این اعتصاب شرکت می‌کنند.

همزمان با این اعتصاب، هزاران نفر از یونانی‌ها در آستانه ۲ تظاهرات جداگانه‌ای که قرار است امروز در آتن برگزار شود، به خیابان‌ها آمده‌اند. حضور پلیس آتن در خیابان‌ها گسترده و سنگین گزارش شده است. معمولا تظاهرات‌هایی که در یونان برگزار می‌شود، پس از مدتی با دخالت پلیس به آشوب کشیده می‌شود، که این امر امروز نیز محتمل است.

دلیل اصلی تظاهرات امروز، اعتراض به درخواست صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا از این کشور، مبنی بر در دستور کار قرار دادن بودجه سختگیرانه برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.