آثار مناسب ماه رمضان باید با حال و هوای معنوی آمیخته باشد

چنگیز حبیبیان با اعلام خر انتشار مناجات “ربنا”؛

خواندن آهنگ های تیتراژ سریال ماه رمضان برای یک عشق زمینی نیست و خواننده برای معبود می خواند از این رو تیتراژ این گونه سریالها باید با حال و هوای معنوی آمیخته باشد.

چنگیز حبیبیان خواننده پاپ در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران در مورد خواندن کارهای مناسبتی ویژه ماه رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه ویژه ای است که در آن به میزبانی خداوند مهمان هستیم و در این ماه به خدا نزدیکتر می شویم پس باید تمام کارهایی که انجام می‌دهیم خالصانه باشد.

وی ادامه داد: در واقع کاری که خواند می شود برای عشق زمینی نیست و خواننده برای معبود می خواند و باید با تمام وجود به او نزدیک شود و او را حس کند تا کاری در خور این ماه ارائه بدهد.

حبیبیان با اشاره به فعالیت در حوزه مداحی برای اهل بیت گفت: با توجه به این که مداح هستم خواندن در حال و هوای معنوی را بیشتر می پسندم و تا به حال حدود ۱۴۰ قطعه کار آئینی برای مرکز موسیقی و گروه معارف انجام داده ام.

وی اشاره کرد: از دوران نوجوانی در رادیو معارف فعالیت داشتم و در کنار مرحوم صبحدل مناجات خواندم.

حبیبیان در مورد آلبوم منتشر شده اش عنوان کرد: آلبومی به نام نغمه های عاشورایی که آموزش نوحه خوانی به همراه سبک جدید است با حال و هوای معنوی منتشر کرده ام و راز و نیاز و توبه را به صورت تیتراژ اجرا کرده ام.

این خواننده بیان کرد: در حال حاضر مشغول کار بر روی مناجات ربنا هستم و این مناجات را به پدرم که حدود چند ماه است که از دنیا رفته تقدیم می‌کنم.

وی تصریح کرد: انتظار می رود تیتراژهای مناسبتی ویژه ماه رمضان از نظر مضمون و موسیقی در قالب این ماه مبارک باشد و نه یک ترانه عاشقانه که به کار اختتام یک سریال می آید.

حبیبیان پیر این مطلب افزود: گاهی اوقات بعضی از کارهای خوانده شده در این سریالها اگر چه بد بودند ولی در اثر تکرار خوب شنیده شده اند و این نشان دهنده‌ی این نیست که این کار خوب بوده است.

حبیبیان افزود: قصد دارم آلبوم جدیدی با آهنگ سازی بابک زرین که از ۸ قطعه فارسی و ۲ قطعه ترکی تشکیل شده را تا عید نوروز امسال آماده کنم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.