آراء قطعی اولاند ۶۲/۵۱درصد اعلام شد

جام جم آنلاین: فرانسوا اولاند، رییس جمهور منتخب جدید فرانسه، وقتی صبح روز دوشنبه از آپارتمان خود در خیابان کوشی در منطقه پانزدهم پاریس خارج شده و با اسکورت ریاست جمهوری به سمت مقر مبارزات انتخاباتی خود حرکت می‌کرد، یک چیز را مطمئن بود و آن اینکه نتیجه قطعی شمارش آراء وزارت کشور او را با ۶۲/۵۱ درصد آراء، هفتمین رییس جمهور، جمهوری پنجم فرانسه، معرفی کرده است.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، اولاند در اولین حضور خود در مقابل دوربین‌ها، با تاکید بر اینکه هنوز در مورد اینکه فردا در مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در کنار نیکلا سارکوزی خواهد بود یا نه تصمیمی نگرفته، گفت: کار من شروع شده، گرچه هنوز انتقال قدرتی صورت نگرفته، اما من از هم اکنون باید خودم را کاملا آماده کنم.

یکشنبه شب، ده‌ها هزار تن از هواداران او در میدان تاریخی باستیل پاریس که بعنوان نماد انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه و همچنین یادآور گردهمایی طرفداران فرانسوا میتران در سال ۱۹۸۱ هم هست، تا نیمه شب منتظر ورود قهرمان خود از شهر کوچک تول در مرکز فرانسه به این مکان بودند.

هوادارن، هنرمندان و خوانندگان رنگین پوستی چون یانیک نوآ، با بازخوانی شعار انتخاباتی فرانسوا اولاند «اکنون وقت تغییرات است» تا پاسی از نیمه شب به رقص و پایکوبی پرداختند.

فرانسوا اولاند اولین سوسیالیستی است که پس از ۱۷ سال به کاخ الیزه راه می‌یابد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.