احزاب راست فرانسه درانتخابات مجلس ملی از آراء بیشتری برخوردارند

به گزارش روز جمعه ایرنا ، داده های نظرسنجی اخیر ‘ ب و آو’ نشان می دهد که احزاب راست فرانسه ۵/۴۹ درصد از آراء بدست آمده را به خود اختصاص می دهند که از این میزان ۱۶ درصد به جبهه ملی راست افراطی فرانسه به رهبری ‘ مارین لوپن ‘ اختصاص خواهد داشت.

این درحالی است که (او.ام .پ ) حزب راست حاکم کشور به رهبری ‘ فرانسوا کوپه ‘ در جریان انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری کشور حاضرنشد با لوپن که حائز

۱۷/۹ درصد از آراء مرحله اول ریاست جمهوری فرانسه بود، ائتلاف کند.

از همین رو نیز لوپن در مرحله دوم رای سفید به صندوق انداخت و از ‘ فرانسوا اولاند ‘ نامزد سوسیالیست ها و ‘ نیکلا سارکوزی ‘، نامزد / او. ام. پ / حمایت نکرد.

لوپن و جبهه ملی فرانسه که به داشتن ایده های افراطی از جمله خارجی گریزی و دین ستیزی شهره است در تلاش است حداکثر نمایندگان را در ترکیب مجلس ملی اتی کشور بگنجاند.

لوپن با این میزان از آراء مرحله اول درجایگاه سومی پس از اولاند و سارکوزی ایستاده و شگفتی ساز شد.

انتخابات مجلس ملی فرانسه ۱۰ و ۱۷ ماه ژوئن سالجاری میلادی (۲۱ و ۲۸ خرداد) برگزار خواهد شد.

براساس نظرسنجی موسسه مزبور، جناح چپ کشور نیز حائز ۵/۴۵ درصد از آراء مردمی در انتخابات مجلس ملی خواهد بود.

این درحالی است که جبهه راست ملی فرانسه نیز فاقد انسجام و وحدت بوده و در جریان انتخابات ریاست جمهوری احزاب پراکنده راست میانه و راست افراطی خود را از بدنه حزب حاکم کشور کنار کشیده و راه استقلال در پیش گرفتند، تا جاییکه ‘ فرانسوا بایرو ‘، نامزد حزب راست میانه دمکراتیک / مودم / ، با ۳/۹ درصد آراء مرحله اول ریاست جمهوری درشگفتی همگان ، به جای حمایت از سارکوزی از اولاند حزب سوسیالیست ها اعلام حمایت کرد.

حزب راست فرانسه برای بقاء خود نیاز به ائتلاف حزبی دارد تا بلکه بتواند برخی ازخواسته های خود را در دوره ریاست جمهوری سوسیالیست ها به کرسی بنشاند.

رایزنیها و تلاش های حزبی درزمینه ترکیب آتی مجلس ملی فرانسه از فردای اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری کلید خورد.

سران دو حزب چپ و راست کشور برای داشتن کرسی حداکثری اعضاء حزبی را به وحدت وانسجام فراخواندند.

فرانسوا اولاند که ۶۰ وعده بزرگ انتخاباتی برای متحول کردن کشور داده است بیشتر از همه نیازمند به دست اوردن حداکثری کرسی های مجلس است.

نظر به بحران اقتصادی ، کاهش نسبی قدرت خرید مردم ، افزایش روز افزون قیمت ها و انتظارات مردمی برای تغییرات وعده داده شده از سوی سوسیالیست ها فرانسوا اولاند راه دشواری در پیش خواهد داشت.

اروپام **۱۴۹۵ **۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۲۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.