آرامش، از حقوق اصلی مردم است

ایران > قانونگذاری– حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی*
رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان به مسئولان و مدیران کشور تأکید کردند که با همکاری و همدلی و پرهیز از اختلافات به فکر معیشت مردم باشند؛

مسئولان نیز تا اینجای کار نسبت به حق سخن ادای وظیفه کردند و عذرخواهی کردند اما اینکه بعد از این چه خواهند کرد مهم است زیرا رهبری پیش از این نیز تذکرات فراوانی داده بودند و باز هم شاهد مشکلات بودیم؛ امیدواریم که از این مرحله همه مسئولان گوش جان به فرامین ایشان بسپارند به‌ویژه که در آستانه انتخابات هستیم و مردم به آرامش و امنیت روانی و اجتماعی به‌شدت احتیاج دارند.

گاهی اختلافات، ریشه‌های نفسانی دارند و سبب بعضی از برخورد‌ها در سطح سران و بالطبع در سطح طرفداران آنان می‌شود و به برخوردهای غیرحکیمانه منجر می‌شود و آثار منفی را در جامعه می‌گذارد و این آثار منفی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به ضرر نظام و آرامش عمومی است.

مسئله دیگری که رهبر انقلاب بر آن تأکید داشتند رسیدگی مسئولان به مشکلات مردم بود. به هر حال تورم و این نرخ‌های افسارگسیخته و چوب حراج خوردن به پول ملی مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد و بار آن بر دوش مردم است. آقایان باید تلاش کنند تا در مرحله اول واقعا مشکلات مردم مرتفع شود و بعد از آن هم رعایت آرامش جامعه را بکنند چرا که جامعه به‌شدت به آرامش نیاز دارد و این آرامش از حقوق اصلی مردم است و نمی‌شود که هر روز به‌خاطر یک مسئله کوچک آرامش جامعه به هم بخورد و این درگیری بین مسئولان سبب بالاو پایین شدن قیمت‌ اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم در جامعه شود.

اما مسئله دیگری که همه باید به آن توجه کنند این است که این اختلافات و مشکلات اقتصادی قطعا سبب دشمن شادی خواهد بود و همانطور که هر روز شاهدیم دشمنان به‌دنبال کوچک‌ترین اختلاف و یا مشکلی در کشور می باشند تا با تبلیغات آن را پررنگ جلوه دهند تا با این کار رابطه میان مسئولان و مردم را کمرنگ کنند.

*عضو جامعه روحانیت مبارز


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.