آرزوی زندگی در خانه‌های هوشمند هنوز زود است

پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۰ انسانها می توانند در خانه های پیشرفته هوشمند زندگی کنند اما  با این وجود اکثر مردم زندگی در خانه های ساده را ترجیح می دهند.

لوازم خانگی هوشمند که از هم اکنون هم فراهم هستند، اینترفیس های حساس به حرکت و ربات های مخصوص زندگی روزانه هم در حال آمدن هستند. اما سوال این است که آیا این خانه های پیشرفت به زودی بازار را اشباع خواهند کرد؟ احتمالا نه. این جواب نتیجه تحقیق و بررسی از ۱۰۲۱ متخصص ، محقق و منتقد اینترنت است که” خانه های آینده ” را مورد بحث قرار می دهد.

بر اساس پیش بینی ها تا سال ۲۰۲۴ ، روزانه ۲۵ میلیون دستگاه متصل به اینترنت برای نظارت بر ساختمانها، پل ها وشبکه های آب رسانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت که این میزان در سال ۲۰۲۰ به ۵۰ میلیارد دستگاه می رسد. پس چه چیزی باعث می شود که در سال ۲۰۲۰ ما هنوز هم از زندگی کردن در خانه های هوشمند دوری کنیم؟

متخصصین گوگل، جنرال الکتریک و دانشگاه ها پیش بینی کرده اند که تا سال ۲۰۲۰ تنها عده محدودی از خواص و نخبگان جامعه در این خانه‌های هوشمند زندگی خواهند کرد. آنها معتقدند که برای اینکه به این چنین خانه هایی رنگ واقعیت به خود گرفته و از این حالت رکود خارج شوند ، رهبران عرصه صنعت و فن آوری باید مسائلی را مدنظر قرار دهند .

آنها باید این فن آوری و سیستم ها را با توجه به نیاز مصرف کننده جهانی استاندارد سازی کنند. همچنین باید نگرانی های گسترده ای که در رابطه با حفظ حریم شخصی در حین استفاده از این فن آوری های هوشمند وجود دارد را نیز مد نظر قرار دهند. بیشتر متخصصین معتقدند که هنوز مصرف کنندگان اعتماد بسیار اندکی به این گونه وسایل دارند و محصولات خانگی هوشمند را درست درک نکرده اند.

متخصصین همچنین احتمال موفقیت خانه هایی که با محیط زیست سازگارترند را بیشتر می دانند و می گویند میزان مصرف آب و برق در این گونه وسایل امر بسیار موثر و مهمی است.

 متخصصین گوگل و سایر کمپانی های بزرگ فن آوری پیش بینی کرده بودند که بیمارستان ها اولین مکان هایی خواهند بود که به استفاده از این سیستم های هوشمند روی می آورند. جنرال الکتریک هم اکنون مشغول کار بر روی نمونه اولیه این دست بیمارستان هاست که برای مراقبت ازبیماران و امن نگه داشتن آنها از دوربین استفاده می کند.این دوربین ها با نظارت مداوم روی پرستاران و دکتر ها می توانند به آنها هشدار دهند که دستانشان را بشویند و یا  وسیله ای که قبلا استفاده شده را بدون استریل کردن  مجدد به کار نبرند. این دوربین ها همچنین می توانند آثار درد یا ناراحتی را در چهره بیمار تشخیص داده و به کارکنان بیمارستان هشدار دهند.

گزارش کامل را اینجا بخوانید.

Mashable/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.