آزار جنسی مجری بی بی سی حین اجرا

یکی از مجریان زن شبکه بی بی سی گفت که به طور مداوم، حتی موقعی که در حال اجرای برنامه بوده، مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز،  یکی از مجریان زن شبکه بی بی سی گفت که به طور مداوم، حتی موقعی که در حال اجرای برنامه بوده، مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

 

این سخنان را «لیز کرشاو» گزارشگر سابق رادیو بی بی سی مطرح کرده و از این جهت اهمیت دارد که بعد از یک مجموعه شهادت‌های تکان‌دهنده درباره تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه فردی به نام سرجیمی ساویل مطرح می‌شود.

 

کرشاو روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی گفت: «یکی از مجریان به طور مداوم به من دست می‌زد. من در استودیو پشت به در نشسته بودم، هدفونم هم روشن و برنامه زنده روی آنتن بود… که دست‌های ساویل را روی لباسم…»

 

وی افزود: وقتی به کسی شکایت می‌کردم، آنها باور نمی‌کردند و می‌گفتند: «آیا از این خوشت نمی‌آید؟ شاید همجنس‌گرا هستی؟«

 

جورج انتویستل، مدیرکل جدید شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی که اقدام به تحقیق و تفحص درباره اتهامات مطرح شده علیه «جیمی سویل» کرده بود از کرشاو خواسته تا به دلایل قانونی از نام بردن فردی که هنگام برنامه زنده از او سوءاستفاده کرده، خودداری کند.

تحقیق و تفحص پلیس درباره سوءاستفاده‌های جنسی که احتمالاً «ساویل» و اطرافیانش مرتکب شده‌اند، ممکن است گسترده‌تر شده و به نوارهای ضبط شده‌ای کشیده شود که مربوط به آزار جنسی او علیه دختران جوان است.

 

در یکی از این نوارها یک دختر نوجوان خطاب به ساویل فریاد می‌کشد: «از پشت سر من گم شو»

این نوار‌ها به اواسط دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد ولی حالا به موضوع تحقیق و تفحص کارآگاهان تبدیل شده‌ است.

 

همچنین ساویل ممکن است به خاطر خودکشی یک دختر ۱۵ ساله مربوط به برنامه «تاب آف د پاپز» مسئول شناخته شود.

کلیر مک آلپاین (همان دختر ۱۵ ساله‌ای که خودکشی کرد)، در دفتر خاطراتش ادعا کرده بود که مجریان و برخی افراد مشهور دیگر از او سوءاستفاده کرده‌اند.

 

ری کلکات پسر عموی ۵۲ ساله این دختر جوان در گفت‌وگو با «ساندی‌تلگراف» گفته بود: «من آن موقع به طور مناسب تحقیق و تفحص نکردم ولی افراد زیادی هستند که نسبت به آن دوران به شدت عصبانی‌اند.»

تحقیق پلیس در این رابطه ادامه دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.