آغاز بکار بخش چشم‌انداز سینمای چین در جشنواره فیلم فجر

با خوشامدگویی رئیس سازمان سینمایی به هیات چینی

بخش چشم‌انداز سینمای چین در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم با برگزاری یک مراسم نمادین و خوشامدگویی رئیس سازمان سینمایی کشورمان به هیئت چینی آغاز شد.

به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم که به صورت نمادین برگزار شد، هنرمندان سینمای این کشور به همراه بالاترین مقام رسمی سینمای چین در برج میلاد حضور پیدا کردند.

بنابر این گزارش، جواد شمقدری ضمن خوشامدگویی به هیات چینی در سخنان کوتاهی گفت: کشور چین بازار خوبی برای سینما و فیلم‌های ایرانی است و امیدوارم این بخش با استقبال خوبی روبرو شود.

شمقدری با اظهار امیدواری از ینکه وجود بخش چشم‌انداز سینمای چین بتواند همدلی بین سینماگران ایرانی و چینی را فراهم کند، افزود: سینمای ایران در چین مورد توجه است و شاهد آن هم جایزه فیلم “خرس” در جشنواره شانگهای است.

سینمای چین با نمایش ده فیلم در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مرور می‌شود. فیلم‌های “پس لرزه” محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی فنگ ژیائوگنگ، “شمشیر‌های پرنده دروازه اژدها” محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی تسویی هارک، “پیاده تا مدرسه” محصول سال ۲۰۰۹ به کارگردانی پنگ جیائوهانگ و پنگ چن، “کورا” محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی دو جیاجی در بخش چشم‌انداز سینمای چین به نمایش درمی‌آید.

همچنین فیلم‌های “میمون شهر” به کارگردانی کنگ لینگ جن، “مادر مغول من” به کارگردانی کای نینگ، “اقیانوس بهشت” به کارگردانی ژو ژیالو، “بازگشت به ۱۹۴۲” محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی فنگ ژیائوگنگ، “حلقه کامل” محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی ژانگ یانگ و”حکومت آدم‌کش‌ها” به کارگردانی چااو بین سو در بخش مرور سینمای چین روی پرده می‌رود.

گفتنی است، سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که فعالیت خود را از روز قبل آغاز کرده تا روز ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.