آغاز نهضت ساخت تجهیزات آزمایشگاهی/ مشوق تازه برای شرکتهای دانش بنیان

۲۰م آذر ،

مهندس اسماعیل قادری فر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ایجاد شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) در سال ۸۹ افزود: این شبکه با هدف بهینه سازی استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و ارتقای تجهیزات تحقیقاتی آزمایشگاه‌ها وموسسات پژوهشی کشور توسط وزارت علوم طراحی شده است.

مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت پژوهشی وزارت علوم وضعیت توان تحقیقاتی دانشگاه‌ها را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: از سوی دیگر توان ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در شرکتهای دانش بنیان که بعضا از سوی اساتید و دانشجویان مدیریت می‌شود وجود دارد.
 

وی به بعضی از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی اشاره کرد و یادآور شد: از جمله این توانمندیها می‌توان به طراحی و ساخت میکروسکوپ اتمی اشاره کرد که از فناوری بالایی برخوردار است.
 

قادری فر با تاکید بر توجه دانشگاه ها به توانمندیهای شرکتهای دانش بنیان، یادآور شد: دانشگاه ها باید به توان شرکت‌های دانش‌بنیان توجه داشته باشند تا بتوانیم نهضتی در زمینه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در کشور ایجاد کنیم.
 

وی از حمایت های وزارت علوم از طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد و در این باره توضیح داد: در صورتی که دانشگاه ها در چارچوب سیاستهای شبکه آزمایشگاه‌های ایران (شاعا) موفق به عقد قرارداد با شرکتهای دانش بنیان برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی شوند، وزارت علوم ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه های قرارداد را متقبل می گردد.
 

مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این حمایت‌ها بلاعوض خواهد بود، ادامه داد: این اقدام مشوقی برای حمایت از تولیدات دانش بنیان داخلی خواهد بود.
 

قادری فر با اشاره به حضورشرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه هفته پژوهش، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه که از ۲۵ تا ۳۰ آذرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می گردد، در بخش تجهیزات آزمایشگاهی ۴۰ دستاورد عرضه خواهد شد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.