آفیس بدون صفحه بارگذاری

جام جم آنلاین: صفحات Splash که همزمان با ارسال درخواست اجرای یک نرم‌افزار (پیش از اجرای برنامه هنگام بارگذاری اطلاعات آن) به‌نمایش درمی‌آید، اطلاعات مفیدی را نمایش می‌دهد.

نمایش اطلاعاتی همچون افزونه‌های فراخوانی شده هنگام اجرای نرم‌افزار، محل ذخیره فایل‌های فراخوانی شده و… برخی از این اطلاعات است که در مواردی نیز بسرعت از روی صفحه‌نمایش شما محو می‌شود.

این Splash‌ها گاهی اوقات چندان هم مفید نیست و فقط جنبه تزئینی دارد که یکی از این نمونه Splash‌های نه چندان مفید، مربوط به مجموعه نرم‌افزارهای آفیس است.

دوست دارید از شر صفحات Splash آفیس که فضای زیادی از صفحه‌نمایش را نیز اشغال می‌کند، راحت شوید؟ با طی مراحل زیر می‌توانید نمایش این صفحات هنگام اجرای مجموعه برنامه‌های آفیس را از کار بیندازید:

توجه: در این ترفند ما صفحه Splash نرم‌افزار Word را که با فایل اجرایی WINWORD.exe اجرا می‌شود، غیرفعال خواهیم کرد. برای غیرفعال‌سازی نرم‌افزارهای دیگر این مجموعه باید فایل‌های اجرایی دیگر را که به شرح زیر است، مورد استفاده قرار دهید:

Powerpoint: POWERPNT.exe

Excel: EXCEL.exe

OneNote: ONENOTE.exe

۱ـ روی قسمت خالی از دسکتاپ کلیک راست کرده و از منوی New گزینه Shortcut را انتخاب کنید.

۲ـ روی گزینه Browse کلیک کرده و فایل اجرایی نرم‌افزار مورد نظر (در این مثال WINWORD.exe انتخاب می‌شود) را انتخاب کنید.

۳ـ پس از آن که مسیر کامل برنامه درخواستی شما در کادر مربوط نوشته شد، نشانگر ماوس خود را به انتهای خط منتقل و پس از ایجاد یک فاصله مجازی عبارت /q را به آن اضافه کنید.

به‌عنوان مثال مسیر نوشته شده در کادر موردنظر برای اجرای نرم‌افزار word به شکل زیر تغییر خواهد کرد:

‘C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\WINWORD.exe” /q

۴ـ با انتخاب گزینه Next مراحل کار را ادامه داده و در نهایت پس از اختصاص نام مناسب به میانبر جدید، با کلیک روی Finish و اجرای نرم‌افزار به‌وسیله میانبر ایجاد شده روی دسکتاپ، نتیجه کار را مشاهده کنید.(جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.