طرح ساخت بارگذاری طولی خطوط ریلی در دانشگاه علم و صنعت

۱۶خردادماه،

دبیر انجمن علمی مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت گفت: طرح ساخت کنسول بارگذاری طولی خطوط ریلی در دستور کار انجمن علمی مهندسی راه آهن قرار دارد که به جهت ضریب اطمینان بالا و حجم عملیات کم خاک برداری و بتن ریزی بسیار خاص است.

محمد خادم ثامنی، دبیر انجمن علمی مهندسی راه آهن در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: طراحی و ساخت قاب بارگذاری چند منظوره برای انجام تست های مورد نیاز در دانشکده مهندسی راه آهن انجام گرفت که این قاب دارای قابلیت های زیادی است.

وی افزود: از قابلیت های این قاب بارگذاری، انجام تست های PLT تا سقف ۴۰ تن، انجام تست های بارگذاری خطوط ریلی تا سقف ۲۰ تن بر روی یک ریل و ۴۰ تن محوری، انجام تست های مقاومت جانبی تراورس به صورت منفرد، اندازه گیری سختی قائم و مدون بستر انواع خطوط ریلی اعم از بالا دستی و بدون بالاست، انجام تست های مقاومت جانبی پانل خط، انجام تست های مورال های با دستگاه شیکر خطی انجام تست ها مقاومت طولی تا سقف ۱۵ تن بر روی هر ریل از جمله قابلیت های این قاب بارگذاری شده است.

خادم ثامنی مهم ترین ضریب این قاب بارگذاری شده را تنظیم ارتفاعی آن از ۳۰ سانتی متری کف زمین تا ارتفاع ۲ متر  ۳۰ سانتی متری زمین دانست و اظهار داشت: با این توصیف این قاب خواهد توانست کلید تست های ممکن بر روی انواع مصالح و خطوط با ارتفاع های مختلف را انجام دهد که این مسئله سبب گردید طراحی و اجرای این قاب با دشواری هایی همراه گردد.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی برای بررسی و اطلاع این قاب تشکیل شود و طرح فونداسیون اتصالات آن اصلاح گردید و این سازه در کمتر از ۱۸ روز اجرا شد که در نوع خود رکوردی کم نظیر است.

خادم ثامنی خاطر نشان کرد: هم اکنون فاز دوم این طرح که ساخت کنسول بارگذاری طولی خطوط ریلی است در دستور کار انجمن قرار دارد و تاکنون این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: طرح این سازه به جهت ضریب اطمینان بالا و حجم کم عملیات خاک برداری و بتن ریزی بسیار خاص بوده و دومین قاب با این مشخصات در کشور می باشد که به بهره برداری می رسد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.