آلوده‌ترین شهر ایران کدام است؟

فتح‌الله معین ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه میزان آلاینده‌ها در اصفهان بیش از تهران است، تصریح کرد: اصفهان آلوده‌ترین شهر ایران از نظر موقعیت جغرافیایی وعدم جابه‌جایی هوا است. 

وی افزود: آلودگی هوا برای شهروندان اصفهانی مشکلات متعددی ایجاد کرده و آن‌ها خواستار حل این مشکل از سوی مسئولان هستند. 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان نسبت به استان‌های دیگر در حذف خودروهای فرسوده عقب مانده است، یادآور شد: حذف خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهری از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا است. 

وی همچنین با اشاره به بحران آب در اصفهان گفت: آب تعدادی از چاه‌های شهر شور شده است و زمین در حاشیه زاینده رود برای توسعه فضای سبز وجود ندارد. 

معین با بیان اینکه شهرستان اصفهان بیشترین ضرر را در این زمینه کرده است، اضافه کرد: بر اساس آمار دقیق وزارت نیرو در این منطقه ۲۰۰ میلیون متر مکعب برداشت آب بی‌رویه و غیر قانونی شده است. ادامه داد: 

وی یادآور شد: میزان سرانه فضای سبز اصفهان در دهه ۵۰، ۱۰ برابر میزان سرانه فعلی شهر اصفهان است و میزان سرانه فضای سبز این شهر نسبت به ۳۰ سال گذشته به یک دهم کاهش پیدا کرده است. 

به گزارش فارس،عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در طرح تفصیلی توسعه فضای سبز دیده نشده است، تصریح کرد: توسعه فضای سبز این شهر نیازمند همکاری و تلاش همگانی است.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. لاله:

    سلام
    آلوده ترین شهر ایران عسلویه هست که ماندن در اونجا غیر قابل تحمله…..

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.