آل خلیفه قربانی این مسابقه است

یک روزنامه عرب زبان با اشاره تلاشهای رژیم بحرین برای باثبات نشان دادن اوضاع این کشور، برگزاری مسابقات اتومبیلرانی را فرصتی طلایی برای مخالفان دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی با اشاره به اوضاع بحرین نوشته است : رژیم بحرین با اصرار بر برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، سعی داشت این پیام را به دنیا رساند که اوضاع در این کشور بی ثبات است.

این روزنامه بیان کرد: رژیم بحرین سعی داشت که اوضاع کشورش را امن جلوه دهد، اما نتایج کاملا برعکس شد و مخالفان بحرینی از این فرصت طلایی برای یادآوری خواسته های خود نهایت استفاده را بردند.

روزنامه فوق ذکر کرد: نا آرامی ها در بحرین از زمانی که مردم یک سال به میدان اللولوه سرازیر شدند و خواسته های خود را مطرح کردند، متوقف نشده است، اما سانسور آن از سوی رسانه های عربی سبب شد که قیام مردم کمرنگ جلوه داده شود.

این روزنامه بیان کرد: روز جمعه و شنبه گذشته یعنی یک روز قبل از شروع مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، هزاران با ریختن به خیابانها از توجه رسانه ها برای پوشش دادن مسابقات نهایت استفاده را بردند.

روزنامه فوق نوشت : نیروهای امنیتی بحرینی با خشونت تمام با تظاهرات کنندگان برخورد کردند و منابع وابسته به جمعیت الوفاق بزرگترین گروه مخالف از پیدا شدن یک جسد بر فراز پشت بام خبر دادند.

این روزنامه ذکر کرد: اوضاع بحرین آنگونه که مسئولان بحرینی ادعا می کنند با ثبات نیست، زیرا تظاهراتی که طی روزهای اخیربرگزار شد خلاف آن را ثابت کرد.

روزنامه فوق می افزاید: حضور نیروهای سپرجزیره در بحرین به طور موقت رژیم بحرین را نگه داشته است و بعید است که راهکار امنیتی برای مقابله با انقلاب مردم بحرین کاری از پیش ببرد، زیرا این راه حل قبلا در کشورهای عربی که شاهد انقلاب بوده اند با شکست روبرو شده است.

این روزنامه نوشت : مقامات بحرین باید به خواسته های مردم خود توجه کنند و به گفتگوی اساسی با آنها بپردازند از سوی دیگر نتایج کمیته حقیقت یاب موسوم به بسیونی باید اجرایی شود که تا کنون مورد بی توجهی قرار گرفته است.

روزنامه فوق در پایان آورده است : مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک نتیجه کاملا برعکس داشته است و می توان گفت که سحر و جادوی حکومت بحرین نتیجه معکوس داشته و به خودش بازگشته است و جهانیان به خوبی مشاهده کردند که بحرین آنگونه که حاکمان آن ادعا می کنند با ثبات نیست و مخالفان به طور جدی خواستار تغییرات دموکراتیک هستند.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.