آمادگی ایران برای صدور ۶۰۰۰ وات برق به هند و پاکستان

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور چهارهزار مگاوات به هند و دو هزار مگاوات به پاکستان خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، محمد بهزاد گفت: صنعت برق ایران به جایی رسیده است که توان صادرات برق و خدمات فنی و مهندسی این صنعت را به برخی از کشورهای جهان مانند کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکایی دارد.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به هند ادامه داد: وزیر نیرو در این سفر اعلام کرد که ایران برای تامین برق به برخی از کشورهای جهان آمادگی کامل دارد و در صورت اعلام نیاز کشورها، برق خود را به آنها صادر خواهد کرد.

بهزاد ادامه داد: صنعت برق کشور در چند سال اخیر توانسته است موفقیت های بزرگی به دست آورد و با برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان امسال به خودکفایی کامل در صنعت برق نیز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی صنعت برق کشور در زمان کنونی به ۹۹ درصد رسیده است و تا پایان سال جاری به ۱۰۰ درصد یعنی خودکفایی کامل خواهد رسید، اظهار داشت: در زمان حاضر ۱۰۰ درصد در توزیع، ۱۰۰ درصد در انتقال و فوق توزیع و ۹۷ درصد در سامانه های تولید برق خودکفا هستیم.

وی گفت : ایران یکی از صادرکنندگان بزرگ و عمده برق در منطقه است و رتبه ۱۵ را در میان ۲۰۰ کشور از لحاظ میزان تولید برق دارد و همچنین تولیدکننده نخست برق در منطقه و رتبه نخست صادرات برق در خاورمیانه گوشه‌ای از افتخارهای صنعت برق کشور است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.