آمادگی بورس برای واگذاری شرکتهای دولتی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فضای بازار سرمایه برای واگذاری سهام شرکتهای دولتی آماده است چرا که با وجود کاهش درآمدهای ناشی از اجرای اصل ۴۴ از سوی دولت در متمم بودجه شاخص بورس دو برابر شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خانه ملت؛ محمد رضا پورابراهیمی با تاکید بر اینکه دولت درآمد و هزینه هدفمند سازی یارانه ها را در بودجه ۹۳ واقعی و تراز کند گفت: در حال حاضر برای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها ۱۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم چرا که در بودجه ۹۲ مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد از محل هدفمندسازی یارانه ها به دست آمده که برای آن ۴۲ میلیارد ریال محل هزینه در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تاکید بر اینکه جامعه کشش پرش قیمت حامل های انرژی را ندارد افزود: دولت سیاست تک نرخی شدن ارز را در بودجه سال آتی لحاظ کند چرا که دو نرخی بودن ارز رانت ایجاد کرده و سبب ناکارآمدی اقتصاد می گردد.

وی تصریح کرد: فضای بازار سرمایه برای واگذاری شرکتهای دولتی آماده است چرا که با وجود کاهش درآمدهای ناشی از اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ از سوی دولت در متمم بودجه شاخص بورس دوبرابر شد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس‌ با تاکید بر اینکه سبب امتناع و تعلل دولت در واگذاری ها مبهم است ‌افزود: اشکالاتی که دولت به بعضی از واگذاری های انجام شده وارد می کند قبول است و ما هم معتقدیم باید دولت این مشکلات را حل کند و اشکالات را بردارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه با توجه به کسری منابع دولت بهتر است که اجرای طرح های عمرانی تا جایی که امکان دارد به مردم واگذار شود اضافه کرد: طرح های عمرانی در بودجه ۹۳ باید غربالگری شده و طرح هایی که امکان واگذاری آنها به بخش خصوصی وجود دارد از سایر طرح ها تفکیک شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه سیاست ارزی دولت در بودجه ۹۳ مشخص باشد گفت: اگر دولت نتواند نرخ ارز را مدیریت و تثبیت کند اقتصاد دچار شوک ارزی شده و طرح هدفمند سازی یارانه ها به چالش کشیده می گردد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.